اخبار مسابقات بدنسازی و فیتنس

هادی چوپان دوم شد! نتایج مستر المپیا ۲۰۲۴ تمامی دسته ها + پوشش کامل اخبار

پوستر مستر المپیا ۲۰۲۴

قهرمان مستر المپیا ۲۰۲۴ سامسون داودا! هادی چوپان قهرمان پر افتخار کشورمان دوم شد. شصتمین دوره مستر المپیا در سال ۲۰۲۴ میلادی از تاریخ ۱۰ تا ۱۳ اکتبر در ایالت نوادا شهر لاس وگاس آمریکا برگزار شد؛ بالاترین رده رقابتی بدنسازی دنیا و قهرمانان پرورش اندام حرفه‌ای که از سراسر دنیا مجوز ورود به این دوره مسابقات را کسب نموده‌اند بر روی صحنه فیگور میگیرند و زحمات چندین ساله خود را به نمایش میگذارند. نفراتی که مجوز حضور در این دوره مسابقات را از کشورمان ایران کسب نموده‌اند عبارتند از آقایان: هادی چوپان، بهروز تابانی، وحید بادپی، جعفر غفارنژاد و حسین کریمی که در این جمع متاسفانه آقایان بهروز تابانی و جعفر غفارنژاد به دلیل عدم صدور ویزا نتوانستند در این دوره رقابتها حضور پیدا کنند. آقای حسین کریمی نیز به دلیل مشکلات سلامتی نتوانست به رقابت ادامه دهد. شماره یک در این دوره به مانند سال ۲۰۲۲ به هادی چوپان تعلق گرفت و او معتقد بود که این شماره برای او خوش یمن خواهد بود. در نهایت در یک رقابت بسیار نزدیک سامسون داودا توانست بر هادی چوپان و درک لانسفورد قهرمانان پیشین مستر المپیا غلبه کند و ساندو را به خانه ببرد. جایزه ۶۰۰ هزار دلاری به سامسون و جایزه ۲۵۰ هزار دلاری نفر دوم مستر المپیا به هادی چوپان رسید. بدین ترتیب پرونده مستر المپیا ۲۰۲۴ بسته شد و باید دید در سالهای آتی آیا بدنسازان دارای جواز شرکت در این صحنه جهانی از ایران کماکان با مشکلات ویزا و... مواجه خواهند بود یا خیر. ویدیو خلاصه و بررسی این دوره از رقابت‌ها در دسته های مختلف در پایان مقاله قرار گرفته‌ است.

نتایج نهایی فینال دسته سنگین وزن مستر المپیا ۲۰۲۴ مردان

  1. سامسون داودا (قهرمان مستر المپیا ۲۰۲۴)

  2. هادی چوپان نفر دوم مستر المپیا ۲۰۲۴

  3. درک لانسفورد
  4. مارتین فیتزواتر
  5. اندرو جکد

نتایج نهایی فینال دسته ۲۱۲ پوند مردان مستر المپیا

  1. کیان پیرسون (قهرمان)
  2. شان کلاریدا
  3. آنجل کالدرون
  4. کریث باجو
  5. ویتور پورتو

نتایج نهایی فینال دسته فیزیک کلاسیک مردان مستر المپیا ۲۰۲۴

  1. کریس بامستد (قهرمان)
  2. مایک سامرفلد
  3. یورس کالچینسکی
  4. رامون کیروز
  5. برائون آنسلی

نتایج نهایی فینال دسته فیزیک مردان مستر المپیا ۲۰۲۴

در تاریخ ۱۲ اکتبر ۲۰۲۴ ساعت ۱۹ به وقت لاس وگاس رقابت فینال فیزیک مستر المپیا ۲۰۲۴ آغاز شد. در پایان رایان تری توانست دومین قهرمانی خود را جشن بگیرد. نفرات برتر دسته فیزیک به شرح زیر میباشند:

  1. رایان تری (قهرمان)
  2. علی بلال
  3. ارین بنکس
  4. امانوئل هانتر
  5. ادوان پالمیرا

بررسی مرحله مقدماتی دسته آزاد مستر المپیا ۲۰۲۴

در مرحله مقدماتی سنگین وزن مستر المپیا ۲۰۲۴ در کال آوت اول هادی چوپان، رافائل براندو، هانتر لابرادا، مارتین فیتزواتر، سامسون داودا، اندرو جکد به همراه درک لانسفورد به صحنه آمدند. در کال آوت دوم جان جوت، جاناتان دلاروزا، براندون کوری به همراه ویلیام بوناک در صحنه حاضر شدند. در کال آوت سوم و چهارم سه نفر برتر حضور نداشتند تا اینکه در کال آوت نهایی، مرحله مقدماتی و یا همان پیش داوری با بررسی و تمرکز داوران بر روی سه نام به پیش رفت. درک لانسفورد قهرمان مستر المپیا ۲۰۲۳، هادی چوپان قهرمان مستر المپیا ۲۰۲۲ به همراه سامسون داودا؛ از ویدیو ها، مشاهدات و نظرات کارشناسان بنظر میرسد امسال نیز رقابت اصلی میان هادی چوپان و درک لانسفورد میباشد؛ با اینحال در فینال ممکن است سامسون هم بتواند گوی سبقت را در صحنه از رقیبان خود برباید.

بررسی مرحله مقدماتی دسته ۲۱۲ پوندی های مستر المپیا ۲۰۲۴

مرحله پیش داوری ۲۱۲ پوندی ها با درخشش کیان پیرسون، شان کلاریدا، آنجل کالدرون و کریث باجو همراه بود. دسته‌ای که فلکس لوئیس با ۷ دوره قهرمانی پادشاه آن است؛ دسته‌ای که هادی چوپان و درک لانسفورد نیز از آنجا به سنگین وزن مستر المپیا راه پیدا کرده‌اند. د

مرحله مقدماتی دسته فیزیک کلاسیک مردان مستر المپیا ۲۰۲۴

۱۲ اکتبر ساعت ۹:۳۰ صبح به وقت لاس وگاس آغاز یک رقابت هیجان انگیز و چشم نواز میان بدنسازان دسته فیزیک کلاسیک مستر المپیا ۲۰۲۴ بود. جایگاه و صحنه‌ای که کریس بامستد در آن یک تنه و یکه تاز قهرمانی ها را درو میکند و تقریبا از قبل قهرمان است. در صحنه پیش داوری کریس در مرکز و یورس کالچینسکی به همراه مایک سامر فلد پیشتازان این میدان هستند. باید دید سی بوم میتواند یک رکورد تازه ثبت کند؟ 

1 نظر در “هادی چوپان دوم شد! نتایج مستر المپیا ۲۰۲۴ تمامی دسته ها + پوشش کامل اخبار

  1. Avatar علی گفت:

    ایرانی بازی در بیاریم
    حق هادی خوردن حق هادی بود
    ولی خدایی هادی خیلی خوب بود سمسون آبدار بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *