چرا مکمل تقلبی در ظاهر تاثیر گذاری و کارایی بیشتری دارد ؟

شاید تابحال برای شما نیز پیش آمده است که برای مثال گینری اصل ٬ مجاز و دارای مجوز وزارت بهداشتی که از داروخانه تهیه نموده اید ٬ پس از یک دوره مصرف وزن و حجمی که گینر قبلی که از آقای X مکمل فروش خریده بوده اید را برای شما به ارمغان نیاورده است . آقای X به شما گینری فروخته است که با آن ۱۰ کیلوگرم وزن گیری داشته اید

کافئین چیست؟ همه چیز در مورد کافئین

میلیاردها نفر، هر روز برای بیدار شدن از خواب، یا بیدار ماندن در شب و نیز یک بعد از ظهر کسل کننده، به مصرف کافئین روی می آورند. در واقع، این محرک طبیعی یکی از مواد رایج مورد استفاده در جهان می باشد. اما اغلب صحبت از این مسئله است که کافئین به دلیل اثرات منفی که دارد، خواب را مختل ساخته و باعث اضطراب می شود. از سوی دیگر،ادامه مطلب

شاخص توده بدنی یا همان BMI به چه معناست؟

شاخص توده بدنی یا BMI ( Body mass index ) تخمین چربی بدن بر اساس قد و وزن است. این شاخص، چربی را مستقیماً اندازه گیری نمی کند، بلکه با یک معادله حد تقریبی آن را مشخص می نماید. با BMI شما می توانید میزان کمبود یا اضافه وزن خود را متوجه شوید. BMI بالا نشانگر چربی بیش از حد در بدن می باشد، و این در حالی است کهادامه مطلب

تائورین چیست؟ بررسی مزایا، عوارض جانبی و سایر موارد

یک روز بعد از تمام شدن کلاس، با دوستم تصمیم گرفتیم که قبل از تمرین یک نوشیدنی انرژی زا از فروشگاه خریداری کنیم. دوستم از بین تمام نوشیدنی های انرژی زا به Red Bull اشاره کرد. عکس گاوهای نر روی قوطی را به من نشان داد و توضیح داد که ردبول حاوی ماده‌ای به نام تائورین است که از اسپرم گاو نر تولید می شود. با گفته دوستم بسیار متحیرادامه مطلب

الکترولیت چیست؟ بررسی عملکرد الکترولیت ها در بدن انسان

الکترولیت ها نوعی مواد معدنی ضروری هستند که در بدن یافت می شوند. به طور دقیق تر، الکترولیت ها را در خون، عرق، ادرار و تقریباً در تمام مایعات بدن خواهید یافت. از جنبه علمی تر؛ الکترولیت ها ذراتی حامل بار الکتریکی مثبت یا منفی هستند. الکترولیت های مختلفی در بدن وجود دارند. آنها در شکل اصلی خود، به عنوان مواد معدنی ظاهر شده و تنها زمانی به ماده فعالادامه مطلب

شاخص گلایسمی GI چیست؟ هر آنچه در این مورد باید بدانید

شاخص گلایسمیک ابزاری است که به واسطه آن می توان قند خون را بهتر مدیریت نمود. به طور کلی، عوامل متعددی بر شاخص گلایسمی یک غذا تاثیرگذار هستند، از جمله ترکیب مواد مغذی، روش پخت و میزان فرآوری آن. شاخص گلیسمی نه تنها به افزایش آگاهی از آنچه در بشقاب سرو می شود کمک می کند، بلکه باعث کاهش وزن، کاهش سطح قند خون و کلسترول نیز می شود. درادامه مطلب

چگونه متابولیسم بدن خود را افزایش دهیم؟ بهترین روش های افزایش متابولیسم

متابولیسم شما به منزله یک موتور شیمیایی است که از طریق یک سری فرآیندها و واکنش ها در بدن، شما را زنده نگه می دارد. میزان آن نیز در افراد مختلف، متفاوت است. کسانی که متابولیسم کُندی دارند، کالری باقی مانده در بدن آنها، عمدتا به صورت چربی ذخیره می شود. از طرف دیگر، آنهایی که متابولیسم سریعتری دارند کالری بیشتری سوزانده و احتمال کمی وجود دارد که چربی زیادیادامه مطلب

ال سیترولین چیست؟ هرآنچه باید در مورد سیترولین بدانید

اسید آمینه سیترولین عمدتا به عنوان یک مکمل مفید برای سلامتی بدن و ارتقا عملکرد ورزشی شناخته می شود. این عنصر به طور طبیعی در بدن یافت می شود. علاوه بر این شما می توانید آن را از برخی غذاها به دست آورید. اما مصرف مکمل های حاوی سیترولین، این ماده را در بدن بالاتر از سطح معمولی افزایش می دهد. در حالی که برخی از افراد به اثربخشی سیترولینادامه مطلب

تفاوت LDL و HDL چیست؟ هرآنچه باید درمورد چربی خوب و بد بدانید

هرچند که معمولا از کلسترول با خوبی یاد نمی شود و یا به عبارتی آن را نوعی ناهنجاری در بدن می شناسند، اما بدن برای عملکرد صحیح به آن نیاز دارد. بدن ما انسان ها برای تولید هورمون ها٬ ویتامین D و همچنین کمک به هضم غذا  نیازمند کلسترول است. از سوی دیگر، کبد برای انجام وظایف خود به کلسترول نیاز دارد، البته بدن کلسترول را فقط از کبد دریافتادامه مطلب

کلسترول چیست؟ هرآنچه باید در مورد عوارض کلسترول بالا بدانید

کلسترول بالا یکی از مشکلات بسیار رایج در ایالات متحده و دیگر کشورهایی است که در آن‌ها غذاهای پر چرب و یا مصرف فست فودها رواج دارد. به عبارتی می توان گفت طبق آمار مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، نزدیک به ۹۴ میلیون بزرگسال در این ایالات در محدوده سنی ۲۰ سال یا بالاتر دارای کلسترول بالا (بالاتر از حد مرزی) هستند. با این حال، از آنجایی که اینادامه مطلب

گلوکوز چیست؟ هرآنچه درمورد گلوکوز باید بدانید

ممکن است  شما گلوکز را با نام دیگری نیز شناخته باشید: قند خون. گلوکز برای بدن و سلول های مغزی بسیار حائز اهمیت بوده و نقش مهمی را در حفظ مکانیسم های بدن ایفا می کند. زمانی که سطح گلوکز ما بهینه باشد، اغلب مورد توجه قرار نمی گیرد. اما زمانی که این سطح از مرزهای توصیه شده کنار رود، آن موقع متوجه تأثیر ناسالم آن بر عملکرد طبیعی خواهیدادامه مطلب

انسولین چیست؟ هرآنچه باید درمورد انسولین بدانید

انسولین هورمونی است که در لوزالمعده، غده‌ای در پشت معده، ترشح می شود. هورمون انسولین این امکان را برای بدن شما فراهم می آورد تا از گلوکز برای انرژی استفاده کند. گلوکز نوعی قند است که در بسیاری از کربوهیدرات ها یافت می شود. بدن ما انسان ها گلوکز را به صورت زیر پردازش می کند: بعد از یک وعده غذایی یا میان وعده، کربوهیدرات ها در دستگاه گوارش شماادامه مطلب

اعلام اسامی قهرمانان مسابقات فیزیک٬ فیزیک کلاسیک و ماسکولار باشگاه‌های کشور – قزوین بهمن ۱۴۰۰

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی باشگاههای کشور در رشته های فیزیک، فیزیک کلاسیک و ماسکولار طی روزهای ۲۷ الی ۲۹ آبان ماه به میزبانی قزوین برگزار شد. در مرحله نخست اسامی ورزشکاران ۱۰ تیم از استان های مختلف به شرح زیر اعلام شد: شرکت کنندگان از استان گلستان: عارف قجر، محمد مقصودلو، مهدی یعقوبی، ایمان آهنگری، اشکان داوطلب، رضا مسافری ( فیزیکادامه مطلب

لاکتوز چیست؟ عدم تحمل و حساسیت به لاکتوز به چه معناست؟

اگر تنها مدت کوتاهی پس از صرف غذا، صدایی در شکم خود شنیده اید، ممکن است که اختلال عدم تحمل لاکتوز داشته باشید. لاکتوز نوعی قند است که در محصولات لبنی به خصوص شیر یافت می شود. برخی از افراد نمی توانند این قند را به درستی هضم کرده و همین امر منجر به علائم گوارشی ناخوشایندی خواهد شد. در ادامه مطلب، به بررسی عدم تحمل لاکتوز، نحوه تشخیص وادامه مطلب

گلوتن چیست؟ هرآنچه که باید در مورد گلوتن بدانید

رژیم های غذایی عاری از گلوتن در سال های اخیر به طور چشمگیری، توجه افراد را به خود جلب نموده اند، به ویژه اینکه آگاهی از اختلالات مرتبط با این ماده افزایش یافته است. همین امر باعث شده است که گزینه های غذایی بدون گلوتن خیلی سریع در دسترس عموم قرار بگیرند. در واقع، صنعت غذای بدون گلوتن در سال ۲۰۱۹، با ۴/۳ میلیارد دلار ارزش همراه بود. معرفی وادامه مطلب

بهترین روش مصرف ال آرژنین به همراه مقدار مصرف

دوزهای ال آرژنین بسته به هدفی که مورد استفاده قرار می گیرند بسیار متفاوت می باشند. در ورزشکاران دوز های ۳ تا حداکثر ۵ گرمی به منظور اهداف تقویت خونرسانی و پمپاژ عضلانی کافی میباشد. ورزشکاران میتوانند دوز مصرفی را در وعده های قبل و بعد از تمرین و قبل از خواب تقسیم بندی نمایند. در مطالعاتی که اثرات آرژنین روی فشار خون مورد بررسی قرار گرفته اند، دوزهای ۶ادامه مطلب

ال آرژنین چیست؟ هرآنچه در مورد ال آرژنین باید بدانید

ال آرژنین نوعی اسید آمینه به شمار می رود. اسیدهای آمینه یا آمینو اسیدها، بلوک های سازنده پروتئین ها بوده و به دو دسته ضروری و غیر ضروری تقسیم می شوند. آمینو اسیدهای غیر ضروری در بدن ساخته می شوند، اما اسیدهای آمینه ضروری از این روش حاصل نشده و به این ترتیب، باید از مصرف رژیم غذایی تامین شوند. ال آرژنین نیمه ضروری یا ضروری مشروط در نظر گرفتهادامه مطلب