اخبار مسابقات بدنسازی و فیتنس

خودنگاه: شهرک اندیشه میزبان قوی ترین مردان دسته +۱۰۵ کیلوگرم

۱۸ بهمن در تهران دسته وزنی مثبت ۱۰۵

مسئول کمیته قویترین مردان فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: مسابقات قویترین مردان دسته وزنی مثبت ۱۰۵ کیلوگرم قهرمانی باشگاههای کشور ۱۸ بهمن ماه در تهران برگزار می شود.

به گزارش سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام فرامرز خودنگاه اظهار داشت: دهمین دوره مسابقات قوی ترین مردان دسته وزنی ۱۰۵+ کیلوگرم قهرمانی باشگاه های کشور به میزبانی تهران در شهر اندیشه- فاز ۳- مجتمع ورزشی ولایت (چهار راه میلاد- خیابان فردوس غربی- روبروی نان اندیشه) طی روزهای ۱۸ لغایت ۲۰ بهمن ماه برگزار می شود.

مسئول کمیته قویترین مردان فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در ادامه افزود: مسابقات طی ۳ روز پیگیری می شود و زمان ثبت نام ورزشکاران روز یکشنبه ۱۸ بهمن ماه ساعت ۱۲ لغایت ۱۷ می باشد. بلافاصله پس از ثبت نام رقابت بین ورزشکاران با دو آیتم اسکات تعادلی ۴۳۰ کیلوگرم و ۸ بار غلتاندن لاسیتک ۴۵۰ کیلو گرمی آغاز می شود.

وی در خصوص نحوه ی امتیاز دهی به ورزشکاران اذعان داشت: در مرحله مقدماتی امتیاز هر آیتم به تعداد نفرات شرکت کننده بستگی دارد و در مرحله نیمه نهایی تنها ۶ نفر به فینال راه می یابند که به ترتیب نفرات اول تا ششم امتیاز مرحله نخستشان حفظ می شود و بر اساس رتبه از امتیاز ۶ تا یک محاسبه خواهد شد.

خودنگاه در پاسخ به این سوال که چه آیتم هایی در مرحله نیمه نهایی و فینال در نظر گرفته شده است ، تصریح کرد: ورزشکاران در مرحله نیمه نهایی دو چمدان ۱۸۰ کیلوگرمی را همزمان به متراژ ۲۰ متر جابجا می کنند و سپس حرکت سه گانه که شامل گوی ۲۰۰ کیلو گرمی، بین پا ۲۷۰ کیلو گرمی و غلتاندن یک مرتبه لاسیتک می باشد، را انجام م یدهند.

در نهایت فینالیست های این مسابقات در ۵ آیتم پایانی حمل الوار ۴۵۰ کیلوگرمی، حمل آدمک، لیفت ماشین از بغل، قرارا دادن گوی های ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلو گرم روی سکو و کنده رکوردی ۳ حرکت به رقابت می پردازند.

منبع: فدراسیون پرورش اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *