حرکت شناسی بدنسازی, علم تمرین

روش ها و تمرینات موثر سفت کردن عضلات باسن

یکی از مشکلات بسیاری از خانم ها شل بودن و افتادگی عضلات باسن میباشد؛ برای سفت کردن هر عضله علاوه بر تمرین و ورزش مناسب شما باید رژیم غذایی صحیح نیز داشته باشید. در این مقاله چند نکته تمرینی را به شما خواهیم آموخت. اگر چه این کار براحتی پیدا کردن یک تمرین خاص نیست. اما تمریناتی است که می‌توانید با انجام آنها به سمت داشتن باسنی سفت و خوش فرم پیش بروید. در این مطلب با این تمرینات آشنا خواهید شد.

دویدن در سر بالایی

قطعا یکی از بهترین تمریناتی که می‌توانید توسط آن باسن و کلا پایین تنه‌تان را سفت کنید و به آن شکل دهید، این است که در سر بالایی بدوید! شیب سربالایی‌ها باعث بوجود آمدن مقاومت مبهوت کننده‌ای در برابر نیروی شما می‌شود و زاویه‌ای که بدنتان در آن قرار می‌گیرد، باعث می‌شود؛ عضلات ران و باسن شما تحت فشار قرار بگیرند. این تمرین، همچنین یک تمرین چربی سوز قوی نیز به حساب می‌آید! روی هم رفته، این تمرین، یکی از تمرینات پایین تنه‌ی مورد علاقه‌ی من است.

بالا رفتن جنبشی

نزدیک خانه‌ی ما تعداد زیادی پارک وجود دارد. معمولا در آن‌ها می‌دوم و سعی می‌کنم جاهایی برای بالا رفتن پیدا کنم. مثلا در هر پارکی، حداقل چند تا نیمکت و تعدادی میز وجود دارد. بعضی از آنها هم دو سطحی‌اند. ممکن است در حین دویدن لبه‌ی جوی آب، پل، پله و چیزهای دیگری هم پیدا کنید. چنین جاهایی نامحدودند. تا زمانی که مکان مورد نظرتان ثابت باشد، برای تمرین ما خوب است. دور پارک بدوید و هر سطحی که پیدا کردید، چند بار بر روی آن بالا و پایین بروید. به این شکل که یک پایتان را بر روی سطح مورد نظر گذاشته، با یک فشار بدنتان را بالا بکشید و پای دیگر را همانند پای قبلی بالا بکشید.

اسکوات سلطان حرکات پائین تنه

درمورد حرکت اسکوات در گذشته مطالب بسیار را مطرح کردیم و نحوه ی اجرای آن را به شما اموختیم اما نکته ی مهم این است که خانم‌ها از اجرای حرکت اسکوات می‌ترسند! چرا که فکر می‌کنند این تمرین، پاهایشان را بزرگ و حجیم می‌کند. اما من شدیدا بر این باورم که شما واقعا احتیاج دارید تا بر روی عضلاتتان فشار بیشتری از حالت عادی بیاورید تا اینکه در پاها و باسنتان تغییری مشاهده کنید. اسکوات سنگین و یا پرس پا یک روش خوب برای وارد آوردن این فشار است.

لانچ پا را فراموش نکنید

با پای سمت راست خود گام بزرگی بردارید، هر دو زانو را خم کنید، و بدن خود را تا انجا که می توانید به سمت پایین بکشید. سپس وزن خود را بر روی پای پشتی بدهید (از عضلات چهار سر استفاده کنید) باسن خود را به سمت بالا بیاورید، و با پای سمت چپ یک قدم به سمت جلو بروید. به تکرار این کار ادامه دهید. در این حرکت نیز باید توجه داشته باشید که زانوها مستقیما با انگشتان پا حرکت می کنند و با قوزک پا در یک راستا هستند. لانچ کناری هم نوع دیگری است که در این حالت باید پاها را از طرفین بیشتر باز کنید تا فشار بیشتری بر روی عضلات باسن وارد شود.

تهیه و تنظیم مطلب توسط تیم تولید محتوای بادی‌من، استفاده از مطالب بدون ذکر منبع ( بادی‌من ) و به منظور مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *