اخبار سلامت, تغذیه ورزشی, مکمل شناسی

چرا مکمل تقلبی در ظاهر تاثیر گذاری و کارایی بیشتری دارد ؟

شاید تابحال برای شما نیز پیش آمده است که برای مثال گینری اصل ٬ مجاز و دارای مجوز وزارت بهداشتی که از داروخانه تهیه نموده اید ٬ پس از یک دوره مصرف وزن و حجمی که گینر قبلی که از آقای X مکمل فروش خریده بوده اید را برای شما به ارمغان نیاورده است . آقای X به شما گینری فروخته است که با آن ۱۰ کیلوگرم وزن گیری داشته اید . و اما با گینری که از اصالت آن نیز اطمینان دارید نهایتا ۳ تا ۵ کیلوگرم وزن گرفته اید ! شاید این موضوع نیز پیش آمده باشد که پمپی که مجددا از جناب مکمل فروش تهیه نموده اید قدرت مهار ناشدنی در اختیار شما گذاشته است و پمپی که از داروخانه تهیه کردید اینچنین نبوده است ! اینجاست که با خود میگویید دوز مکمل داروخانه ای کم است ! در این موقعیت شما دچار شک و شبهه میشوید که آیا مکمل های داروخانه فیک و تقلبی است ؟! دست آقای X درد نکند که چه مکملهایی برای بنده آورد ! در ادامه با ما همراه شوید تا توضیحاتی کوتاه و جالب برای شما عزیزان داشته باشیم…

مکمل بدنسازی ورزشی تغذیه ای دارای لیبل استعلام اصالت سازمان غذا و دارو

باید توجه داشت که محصول تولید و بسته بندی شده در کشور مبدا برند و تولید کننده ٬ که به صورت پلمپ وارد کشور میشود و پس از طی مراحل مختلف مجوز های لازمه را اخذ مینماید و پس از مراحل سخت و طولانی برای فروش در داروخانه های معتبر همراه با لیبل استعلام اصالت سازمان غذا و دارو عرضه میشود (به اصطلاح وزارت بهداشتی یا داروخانه ای) ٬ دارای همان دوز کارخانه تولید کننده میباشد . یعنی هیچ دخل و تصرف و دستکاری در ترکیبات این محصول انجام نمیشود . نیازی هم به دستکاری نیست ! اگر محصول دارای دوز استاندارد وزارت بهداشت باشد مجوز میگیرد و اگر نباشد و از نظر متخصصان و کارشناسان آسیب زا و دارای عوارض باشد مجوز نمیگیرد ! به همین سادگی… روی صحبت ما با محصولات تولید و بسته بندی کشور مبدا برند است و فعلا کاری با محصولات تحت لیسانس و پرشده در داخل کشور نداریم  . بدین ترتیب شما با محصولی مواجه هستید که دارای ترکیبات استاندارد ٬ غیر مضر و بدون عوارض جانبی و آسیب زننده میباشد ٬ که اگر به همراه ورزش استفاده شوند به صورت معقول و منطقی سبب پیشرفت شما خواهند شد و در کنار استفاده از مکمل دارا بودن برنامه تمرینی ٬ برنامه غذایی و شیوه زندگی علمی و اصولی در مسیر پیشرفت شما ضروری خواهد بود . پس برای مثال پروتئین وی یک برند امریکایی ٬ اروپائی اگر در بازار ایران دارای مجوز باشد ٬ همان پروتئین دقیقا وارد کشور شده و به صورت قانونی در مراکز معتبر به فروش میرسد و دستکاری و سایر شایعات به مانند یک طنز مزحک و سبک میباشد که البته سودجویان و وارد کنندگان قاچاق و محصولات تقلبی هستند که به این شایعات دامن میزنند .

مکمل های بدنسازی ورزشی تقلبی و اثرات خیره کننده ظاهری آنها

حال میرسیم به مکمل های بدون نظارت ٬ بدون مجوز که در ۹۹ درصد موارد ٬ کالا تقلبی مشابه بسته بندی کالای اصلی و یا نزدیک به بسته بندی برند اصلی میباشد ٬ اما مواد اولیه از کشور های چین و…آنهم از نوع درجه دو سه و…تهیه میشود . بماند که مواردی هم به صورت دستی و در حومه شهر به صورت کاملا عجیب و به مانند آشپزخانه های مواد مخدر تولید و توزیع میشوند که بعضا در قرص های لاغری آنها شیشه و مواد مخدر صنعتی نیز گزارش شده است . البته خریداران هم از کاهش وزن ۱۰ کیلویی بسیار خرسند هستند . هرچند که با کمی کسب اطلاعات در مورد کاهش وزن متوجه خواهید شد که چه آسیبی با چنین کاهش وزنی به بدن مبارک زده اند ! مواد اولیه کیفیت پائین قطعا دارای سرب و دیگر مواد سرطان زا به دلیل فرآوری غیر استاندارد میباشد که اگر کشنده زودرس نباشد ٬ مرگ تدریجی را به همراه خواهد داشت . در مرحله بعدی به دلیل اینکه مواد اولیه بی کیفیتی برای مثال برای پروتئین وی تقلبی استفاده شده است ٬‌ تولید کننده محترم جنس تقلبی میبایست ماده ای به آن اضافه نماید که این ضعف را جبران کند ٬ بنابر این شخص سودجو ٬ بی وجدان و هر آنچه لایقش هست با استفاده از استروئید های خوراکی ارزان قیمت در ترکیبات پروتئین بی کیفیت وی تقلبی سبب بهتر شدن وضعیت ظاهری میشود . البته ما واقعا در پروسه تولید مکمل تقلبی تخصصی نداریم و قطعا مواد ناشناخته تر و خطرناک تری به آن اضافه میشود که فرد پس از مصرف دچار اسهال ٬ سردرد ٬ سرگیجه و حتی گزارش هایی مبنی بر نارسایی کبدی و کلیوی و… شده است .

سپس شخص مصرف کننده با مصرف این مکمل تقلبی در کوتاه مدت به دلیل وجود استرويد های آنابولیک و حتی مواد نیروزای ناشناخته در قدرت و تغییرات بدنی ٬ شاهد تغییرات قابل توجهی میشود . تغییراتی که در ظاهر رضایت بخش و قابل قبول است و در ذهن شخص حتی مکمل های داروخانه ای زیر سوال میرود که اگر آنها اصالت داشتند ٬ مثل همین مکمل در کوتاه مدت بدن من دچار تغییر و پیشرفت اینچنینی میشد ! پس حتما مکمل های داروخانه ای تقلبی است که چنین اثر قوی ای ندارد !

همین موضوع جرقه ای میشود که فرد از داروخانه و مراکز معتبر و مکمل اصلی دور شده و به مصرف مکمل هایی که در ذهن خودش و طبق وعده های سودجویان به ظاهر اصلی است روی می آورد . غافل از اینکه این افزایش قدرت و پیشرفت بسیار زود گذر است و به دلیل وجود مواد اینچنینی به وجود آمده است و این مواد ناشناخته و استروئیدی ارزان قیمت و بی کیفیت موجود در محصولات تقلبی ٬ در دراز مدت کبد ٬ کلیه ٬ سیستم گوارش ٬ قلب و عروق ٬ پوست ٬ اعصاب و سیستم جنسی و هورمونی… را تحت تاثیر قرار داده و سرطان های خفته در بدن را نیز بیدار مینماید و حتی در مواردی منجربه مرگ شخص میشود .

وجود ترس در جامعه از خرید و استفاده از مکمل

به همین دلایل است که در جامعه ما و به خصوص در میان خانواده ها نوعی ترس و نا امنی از مصرف مکمل به وجود آمده است . حتی تفاوتی میان مکمل و استروئید و داروهای ممنوعه قائل نمیشوند . چرا که در پی مصرف انواع مکمل های تقلبی عوارض بسیاری در میان جوانان و فرزندان خانواده ها به وجود آمده است . مکمل صرفا عصاره یک ماده غذایی با کیفیت و دارای خلوص بالا میباشد و نه هیچ چیز بیشتر . البته روی صحبت ما در مورد مکمل اصلی و تایید شده است . محل خرید این کالا نیز داروخانه های معتبر میباشد و بادی من در طی مدت فعالیت همواره به اطلاع رسانی از نحوه تشخیص مکمل اصل پرداخته است . بنابراین در جمع بندی این مطلب به نتایج زیر دست میابیم :

  • به صورت کلی مکمل یک ماده غذایی با خلوص بالا است و در صورت اصالت و مصرف هیچگونه عوارضی به همراه ندارد
  • یک مکمل غذایی ورزشی بدنسازی اصل معجزه نمیکند ٬ بلکه روند پیشرفت شما را سریعتر مینماید
  • پیشرفت شما به تلاش شما ارتباط مستقیم دارد و مکمل صرفا در تسهیل این امری شما را یاری میکند
  • داشتن برنامه غذایی و تمرینی اصولی و شیوه ی زندگی سالم در کنار استفاده از مکملها ضروری است
  • محل خرید مکملها صرفا در داروخانه های مجاز و معتبر میباشد و نه در مکمل فروشی ها ٬ باشگاهها و سایر مراکز
  • حتما در هنگام خرید مکمل با پزشک تغذیه و یا مشاوران بادی من و مراکز معتبر در تماس باشید
  • استفاده از استروئید و مواد ممنوعه عوارض جبران ناپذیری و حتی کشنده در بر دارد و از آنها دوری نمائید
  • مکمل تقلبی دارای مواد اولیه بی کیفیت ٬ کورتون ٬ استروئید و موارد ناشناخته و غیر مجازی است که تاثیر کوتاه مدت آن ممکن است شما را ترغیب به استفاده از آنها نماید
  • تشخیص اصالت یک مکمل غذایی دارو و… تنها در آزمایشگاههای پیشرفته وزارت بهداشت هر کشور امکانپذیر است و فقط تاییدیه وزارت مرتبط مورد تایید است و نه تایید فرد مربی و…

خرید مکمل از مراکز زیرزمینی به دلیل قیمت ارزان

بسیاری از افراد به دلیل قیمت ارزانتر مکمل های بازار غیر رسمی (زیرزمینی) اقدام به خرید این محصولات خطرناک مینمایند . این مکمل ها گرچه با لیبل های برندهای معتبر جهانی عرضه میشوند اما در باطن ٬ متاسفانه پر شده در کارگاههای غیر مجاز هستند . بنابراین حتی اگر دارای بودجه ای محدود هستید و نیاز به مکمل به منظور تامین مواد مغذی فعالیت های ورزشی دارید ؛ پیشنهاد میشود حتما از برندهای تولید داخل معتبر و با کیفیت استفاده نمائید چرا که این برندها نیز تمامی مراحل نظارتی را گذرانده اند و سلامت و اصالت آنها تایید شده است . در زمینه کیفی نیز اطمینان داشته باشید مکمل تولید ایران قطعا کیفیت بسیار بسیار بیشتری نسبت به محصولات خطرناک بازار سیاه دارد و حتی بسیاری از برندهای داخلی درحال حاضر از مواد اولیه گرید A جهانی در تولیدات خود در کارخانجات پیشرفته استفاده مینمایند .

دیدگاهی در مورد “چرا مکمل تقلبی در ظاهر تاثیر گذاری و کارایی بیشتری دارد ؟

  1. Avatar اشکان گفت:

    دوست و هموند گرامی همیشه به خاطر بسپارید که گول ظاهر و اسم و رسم و مقام مسابقاتی برخی به ظاهر قهرمانان متقلب را نخورید با این عنوان که مکمل صد در صد اورجینال به شما تحویل می‌دهند . و با هزار دروغ و دغل و ادعا سنگ اصل و باکیفیت بودن جنس خود را به سینه میزنند آن هم جنسهای بدون لیبل وزارت بهداشت و با این وضعیت بی ارزش بودن ریال در برابر دلار ، و خصوصا تحریم پروازها به علل مختلف ، و همان قهرمان نماها وقتی شما از تاثیر جنسشان به دلایل مختلف ناراضی هستید شما را به آزمایشگاه تست مکمل پاس میدهند و این در حالیست که هزینه تست هر مکمل در آزمایشگاه معتبر تا مبلغ ۶۰۰هزار تومان هم می‌رسد و عملا شما مایوس از پیگیری میشوید مگر این که چند مشتری شاکی جمع شوند و از شخص مورد نظر یا قهرمان نما شکایت قضایی کنند که وقتی طرف متهم شد مجبور به پرداخت تمام هزینه های مسیر دادرسی هم خواهد شد . پس فقط به اجناس داروخانه آن هم معتبر با لیبل استعلام اصالت و تست اصالت در حضور صاحب داروخانه یا مسئول داروخانه اطمینان کنید . با آرزوی سلامتی برای شما گرامیان

  2. Avatar مصطفی یزدانی گفت:

    ای ورزشکاران و انسان ها _ میخواهم به شما یک هشدار جدی بدهم!!!
    باور کنید بیشتر(حدود ۹۹٪) مکمل های بدنسازی + خوراکیهای ورزشی غیرمجاز و قاچاق ، تقلبی اند ، که معمولا از جاهایی غیر از (داروخانه های معتبر + مراکز مجاز) ، مثل ؛ باشگاهها ، مکمل فروشی ها ، اشخاص نامعتبر و غیره… تهیه + توزیع میشوند.
    محصولات مذکور ، مجوزها و کدهای اصالت کالای سازمان های ذیربط را ندارند!
    به هیچ عنوان فریب افراد و سایت ها و فروشندگان مکمل نامطمئن + سودجو + متقلب را نخورید و در دامشان نیفتید!
    متاسفانه بسیاری از افراد به عناوین مختلف ، فریب فروشندگان متقلب و دروغگو را خورده و جنس قلابی خریده اند!
    امروزه مکمل های قلابی زیادی ، مشابه مکمل های اصل و اورجینال برندهای معروف ، تولید میگردد!
    تنها و تنها به محصولاتی اعتماد کنید که کلیه ی مجوزها و کدهای استعلام اصالت کالای ارگان های ذیربط و مسئول(مانند ؛ وزارت بهداشت – سازمان غذا و دارو و وزارت صنعت و معدن) را دارا باشند!

  3. Avatar متین گفت:

    سلام خسته نباشین من چنتا مکمل خریدم از یکی از دوستام شک دارم به اصلی بودنشون میشه کمکم کنین

    1. Avatar bodyman گفت:

      درود ٬ در صفحه اصلی وبسایت ٬ بخش مربوط به روش تشخیص اصالت مکمل ؛ توضیحات کامل در این مورد قرار گرفته است .

  4. Avatar رضا گفت:

    700 هزار تومن خرج مکمل کردم اوردم خونه دیدم زیرش باز شده و باز بهم چسبونده شده هرکاری کردم قبول نکرد که بدله اونی ک ازش خریدم ولی کاری بهش کردم 11 میلیون ضرر کرد – تا میتونین از داروخونه و از سایت بادی من فقط خرید کنین بقیه سایت ها هم اطمینان ندارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *