اخبار سلامت, مکمل شناسی

آیا در مکمل ها مواد تراریخته وجود دارد؟

مکمل هایی که دارای علامت GMO FREE میباشند ٬ فاقد مواد تراریخته هستند . مواد تراریخته به گیاهانی ( ذرت ٬ سویا ٬ گندم ٬ برنج و…) گفته میشود که به دست انسان دچار تغییرات ژنتیکی و اصلاحات ژنتیکی شده اند که عده ای از دانشمندان با آنها موافق و عده ای مخالف هستند . این موضوع در مورد مکمل های گیاهی برای افراد وگان و همینطور مکمل هایی که در آنها از سویا استفاده شده است صرفا صدق میکند و در مکمل هایی به مانند پروتئین وی که منبع لبنی و حیوانی دارند ماده تراریخته ای هم وجود ندارد .

مکمل های با منبع حیوانی قطعا فاقد تراریخته هستند!

پس اهمیت این مسئله را میتوان صرفا برای مکمل های گیاهی بررسی نمود و صرفا این موضوع برای کسانی مهم است که بر فرض در هنگام خرید روغن سرخ کردنی ٬ روغن پخت و پز و…هم به موضوع تراریخته ها اهمیت میدهند و تمامی مواد غذایی آنها ۱۰۰٪ ارگانیک هستند و حتی از سس های صنعتی و کارخانه ای و…هم استفاده نمیکنند و شیر صبحانه آنها مستقیما از گاو دامداری اختصاصی خودشان برایشان ارسال میشود و یا حداقل لیبل محصولات خریداری شده را چک میکنند که بر فرض فاقد پالم ٬ تراریخته و…باشد !! وگرنه مثال آن شخص میشود که هر خلافی میکند اما در هنگام خرید مکمل کاملا تمامی موارد را چک میکند و با یک تکان و بو کردن اصالت آن را در نهایت میسنجد!

البته در نظر داشته باشید کمپانی ها و برندهای برتر دنیای مکمل های ورزشی و غذایی تمامی این مواد را در نظر میگیرند و به همین دلیل هم قیمت تمام شده محصول بالاتر میرود . یعنی تمامی محصولات خط تولید گیاهی آنها فاقد تراریخته است . تمامی محصولات خط لبنی و دامی آنها به مانند پروتئین وی ٬ آمینوها و…از دامی تهیه میشود که به صورت طبیعی و بدون هورمون ها رشد یافته و در محیطی طبیعی تغذیه شده . بدین ترتیب محصولاتی ارگانیک و کاملا طبیعی و فاقد هرگونه مواد ممنوعه و مصنوعی در اختیار ورزشکار و استفاده کننده از مکمل های غذایی قرار میگیرد . توجه به این نکته بسیار مهم است که اگر شما میخواهید زندگی ارگانیک و سلامتی داشته باشید ٬ صرفا توجه به خرید مکمل های سالم نمیتواند این سبک زندگی را برای شما فراهم نماید . غذای سالم ٬ آب سالم ٬ هوای سالم ٬ عدم استفاده از مواد غذایی که در آنها مواد ممنوعه به کارگرفته شده و به صورت کلی دنبال کردن یک زنجیره علمی کامل از سبک زندگی سالم میتواند شما را در این مسیر قرار دهد که البته در زندگی شهری امروزی رسیدن به این ایده آل ها کمی دشوار و البته هزینه بر خواهد بود . چرا که پیروی از یک برنامه غذایی سالم و با کیفیت قطعا هزینه های بالایی خواهد داشت . در مواردی دیگر شما حتی با داشتن موجودی حساب کافی هم شاید نتوانید مشکل آلودگی هوا یا مشکل آب را در محل زندگی خود حل نمائید . پس تمامی این موارد نسبی است و ما باید سعی کنیم با رعایت حداکثری سبک زندگی سالم ٬ سلامت خود را در محیط آلوده زندگی مدرن شهری و صنعتی حفظ نمائیم و حداقل این مورد تضمین میشود که با رعایت چنین نکاتی نسبت به افرادی که آنها را رعایت نمیکنند قطعا بدن و زندگی سالمتری خواهیم داشت .

اگر نیازمند اطلاعات بیشتری در مورد موارد تراریخته هستید . کافسیت کمی گوگل کنید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *