اخبار سلامت

مکمل های موثر در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن

بدن انسان به منظور دفع بیماری ها ٬ ویروس ها ٬ باکتری ها دارای نوع بسیار پیشرفته ای از سیستم ایمنی زیستی میباشد که حتی سلول هایی را که به صورت ناقص به وجود می آیند یا در ساختمان DNA آنها تغییراتی به صورت برهمریختگی به وجود می آید از بین میبرد . با این حال به منظور عملکرد صحیح سیستم ایمنی ٬ بدن نیاز به ریز مغذی ها ٬ ویتامین ها ٬ مواد معدنی و تغذیه سالم دارد . در شرایط غیر عادی به مانند انجام فعالیت های ورزشی سنگین ٬ استرس و کم خوابی ٬ ضعف های ژنتیکی در سیستم ایمنی و ضعف های پیش آمده در سیستم ایمنی در اثر بیماری ها ؛ ممکن است مواد غذایی کفاف مواد مغذی در جهت تامین و ارتقا سطح سیستم ایمنی بدن را ندهد و در اینجاست که مکمل هایی به مانند مولتی ویتامین مینرال ها ٬ ویتامین ث ٬ گلوتامین میتواند تا حد زیادی سطح سیستم ایمنی را ارتقا بخشد .

ویروس کرونا و سیستم ایمنی

در حال حاضر و در زمان نوشتن این مطلب ٬ ویروس کرونا وارد کشورمان شده است و متاسفانه عده ای از هموطنانمان نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند . در مورد توصیه های بهداشتی مطالب فراوانی توسط سازمان بهداشت جهانی ٬ صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ٬ جمعیت هلال احمر وزارت بهداشت و…منتشر شده است . پس ما صرفا به بخش تخصصی خود یعنی مکمل ها اکتفا میکنیم . پیشگیری های لازم و توصیه شده را یک به یک انجام دهید که مهمترین آنها شستوشوی مرتب دست و صورت میباشد ٬ از تغذیه سالم و دستورات وزارت بهداشت در این زمینه پیروی نمائید ٬ در زمینه مکمل ها به منظور ارتقا سطح سیستم ایمنی همانطور که اشاره شد ؛ مصرف پروبیوتیک ها به مانند ماست های پروبیوتیک ٬ مولتی ویتامین ها ٬ ویتامین D ٬ روی ٬ ویتامین ث به همراه مکمل گلوتامین توصیه میشود . تحقیقات و مستندات فراوانی نیز مبنی بر ارتقا عملکرد سیستم ایمنی پس از مصرف ماده جینسنگ وجود دارد ؛ این ماده را میتوانید در مولتی ویتامین های دارای جینسنگ یافت نمائید و یا آن را به صورت جداگانه ای تهیه کنید .

در نظر داشته باشید ٬ این مکمل ها شما را از ابتلا به بیماری در امان نگاه نمیدارند و به جهت پیشگیری و یا درمان نیز مورد استفاده قرار نمیگیرد ؛ این دسته از مکمل ها سطح سیستم ایمنی شما را به جهت مقابله احتمالی با ویروس بهبود میبخشد و در نهایت همه چیز به سیستم ایمنی فرد و اقدامات مراقبتی ٬ پزشکی و بهداشتی منتهی میشود . سعی ما بر این موضوع است که سیستم ایمنی قوی تری در مقابل بیماری ها از جمله ویروس کرونا داشته باشیم تا بدن بتواند به صورت طبیعی ویروس را دفع نماید چرا که تا به این لحظه هنوز واکسنی برای در امان ماندن از کرونا کشف و آماده سازی نشده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *