اخبار بدنسازی و فیتنس

تحلیل و پیش بینی 6 نفر برتر در رقابت های فیزیک کلاسیک مستر المپیا 2021

در حالی که به طور مشخص، دسته اوپن بادی بیلدینگ جاذبه اصلی المپیا است، رشته فیزیک کلاسیک نیز سریع ترین رشد را در این رقابت ها از آنِ خود نموده است. یکی از دلایل مهم آن، قهرمانی دو دوره کریس بامستد (Chris Bumstead) است که طرفداران و دوستداران بسیاری در میان دوستداران این رشته و همچنین شبکه های اجتماعی دارد. این رشته در آستانه این رقابت ها به حدی مورد توجه قرار گرفته است، که برخی از آن به عنوان بادی بیلدینگ آینده یاد می کنند. مهمتر از همه اینکه، آرنولد شوارتزنگر اخیرا این رشته را بسیار تحسین کرده و اذعان نموده است که آن، می تواند یک جایگزین بسیار مطمئن تری نسبت به اوپن بادی بیلدینگ باشد و بادی بیلدینگ به این سمت و سو پیش خواهد رود.

صرف نظر از احساسات شما نسبت به این رقابت ها، باید بپذیریم که این مسابقات می تواند یکی از هیجان انگیزترین بخش های مستر المپیا 2021 باشد. رقبای بسیار برجسته ای در این بخش حضور دارند که قرار است رقابت های بینظیری را به معرض نمایش بگذارنداز سوی دیگر، متأسفانه برخی از رقبا نمی توانند در مسابقات امسال شرکت کنند. برای مثال، لوگان فرانکلین که عملکرد بسیاری خوبی را اخیرا از خود نشان داده است بخصوص در آرنولد کلاسیک، اما او امتیاز کافی را برای حضور مجدد در این نمایش بزرگ کسب ننمود.

با این وجود، هنوز استعدادهای درخشانی در المپیا شرکت می کنند و البته تمامی آنها نمی توانند به جمع شش تیم برتر راه پیدا کنند. به عنوان مثال، دنی یونان (Dani Younan)، فیزیک کلاسیک کار عراقی آمریکایی، یکی از برترین های این دسته بوده است اما طی چند هفته گذشته، بهترین دستاوردهای خود را هنوز به صحنه نیاورده است. همین مسئله سبب شده است که به تصویر کشیدن پیروزی او در برابر کسانی که اخیرا او را شکست داده اند دشوار باشد.

وسلی ویسرز (Wesley Vissers) نیز یکی از کسانی است که در لیگ قهرمانان خوش درخشید و به پیروزی های ارزشمندی دست پیدا کرد، اما به نظر می رسد که هنوز برای رسیدن به جمع شش نفر برتر، جای رشد دارد. اورس کالچینسکی (Urs Kalecinski) نیز یکی دیگر از افرادی است که سر و صدای زیادی به پا کرد، اما هنوز هم کارهای زیادی برای انجام دادن دارد. لازم به یادآوری است که در مستر المپیا 2021، هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. در ادامه با 6 نفری که بر این باور هستیم به مراحل پایانی راه می یابند آشنا خواهیم شد.

پیش بینی 6 نفر برتر دسته فیزیک کلاسیک مسترالمپیا 2021

6. رابرت تیمز (Robert Timms)

رابرت تیمز

روبرت تیمس که با یک استایل جذاب توانست قهرمان فیزیک کلاسیک تگزاس پرو شود، با آگاهی عمومی روبرو شد و توانست برتری بزرگی را نسبت به لوگان فرانکلین و استیو لورئوس کسب کند. نه تنها این، بلکه او اثبات کرد که با شرایط خارق العاده ای که دارد می تواند برای هر رقیب در فیزیک کلاسیک مستر المپیا 2021، مشکل ایجاد کند. با این تفاسیر، هنوز هم برای اینکه او بتواند به برتری افراد دیگر در این لیست راه یابد، باید بسیار تلاش کند. در هر صورت، او در حال حاضر یک ورزشکار نخبه به شمار می رود و از آنجایی که بسیاری را در شرایط آماده سازی خود با مشکل روبرو خواهد کرد، احتمالا در رتبه ششم قرار می گیرد.

5. برایان جونز (Bryan Jones)

برایان جونز

برایان جونز که در مسابقات آرنولد کلاسیک 2021، به رتبه پنجم دست یافت، دیدگاه خوب و مثبتی را در مورد فیزیک کلاسیک در اورلاندو از آنِ خود نموده است. در هر حال، اگر او بتواند تا آخر هفته اقدامات مناسبی را در راستای این مسابقات انجام دهد، می تواند به راحتی جزء 5 نفر برتر قرار گیرد. جونز هنوز یک استعداد ثابت نشده است زیرا فقط یک بار در این نمایش بزرگ حضور داشته است و مدت زمان زیادی است که به عنوان یک فرد حرفه ای رقابت نمی کند. اما در هر صورت، نمی توان مهارت های او را دست کم گرفت و باور این مسئله منطقی است که او موفقیت خود را مجددا تکرار می نماید و چه بسا که از آن نیز فراتر رود.

4. الکس کامبرونرو (Alex Cambronero)

الکس کامبرونرو

الکس کامبرونرو ممکن است که که شانس قهرمانی خود را در آرنولد کلاسیک 2021 نسبت به سال گذشته از دست داده باشد، اما گول نخورید. چرا که او از آن زمان به بعد دائما در حال پیشرفت است و به مقام چهارم مستر المپیا 2021 دست یافته است. با این حال، این چیزی است که تقریبا برای همه افرادی که در این رقابت شرکت می کنند می توان انتظار داشت، گرچه به نظر می رسد که او حداقل جایگاه خود را حفظ نماید. الکس نقاط قوت زیادی از جمله یک هیکل خوش قواره داشته و به نوعی در مسابقات چند مرده حلاج است. او بارها و بارها ثابت نموده است که اگر هم در بهترین حالت ظاهر نشود، باز می تواند رتبه فرد دیگری را در صحنه از آنِ خود نماید و از این رو پیش بینی می شود که بار دیگر در جایگاه چهارم قرار گیرد.

3. برون آنسلی (Breon Ansley)

برون آنسلی

برون آنسلی یک بدنساز حرفه ای IFBB، ورزشکار و مربی شخصی از کالیفرنیا است. برهه ای از زمان، به نظر می رسید که برون آنسلی، آینده این ورزش را در اختیار داشته باشد، چرا که به صورت متوالی، دو عنوان فیزیک کلاسیک المپیا را به خود اختصاص داد. او در سال 2019 عنوان قهرمانی را به کریس بامستد واگذار کرد، قبل از آنکه در سال 2020 رتبه دیگری را کسب کند. به طور مشخص، برون یکی از بهترین های جهان است و مطمئنا حضور پرشوری در اورلاندو خواهد داشت، اما او همیشه در این پیشرفت های چشمگیر با یک مانع بزرگ، یعنی محدودیت وزنی روبرو بوده است. به همین دلیل، کارشناسان معتقدند که او احتمالا در رتبه سوم قرار می گیرد.

2. ترنس رافین (Terrence Ruffin)

ترنس روفین

ترنس رافین که یکی از بهترین پوزرهای در کل مسابقات ورزشی دنیا شناخته می شود، اندام عضلانی خود را به صورت خارق العاده ای به نمایش گذاشته است. به همین دلیل او توانست برون آنسلی را در المپیا 2020 پشت سر بگذارد و احتمالا امسال نیز به این موفقیت دست پیدا خواهد نمود. گذشته از دیدگاه آرتیستیک او در مورد ژست، دائما در حال تلاش برای بهبود و تقویت اندام کلی خود است و به همین دلیل است که پیروزی در آرنولد کلاسیک را نیز از آنِ خود نمود. با این اوصاف، به نظر می رسد که او دومین بدنساز فیزیک کلاسیک در جهان است و مهارت های خود را روی صحنه آشکار می سازد.

1. کریس بامستد (Chris Bumstead)

کریس بامستد

در نهایت ما به رتبه اول، یعنی کریس بامستد، قهرمان و مدافع دو دوره فیزیک کلاسیک المپیا می رسیم. کریس با الگوبرداری از دوره طلایی بدنسازی سعی نموده است که میراث بدنسازان دوره مذکور را یدک بکشد. با توجه به شواهد اخیر به نظر می رسد که پیشرفت او قابل توقف نبوده و به این زودی ها دست از تلاش برنخواهد داشت. در واقع، او به نوعی برنامه های خود را برای قهرمانی طولانی مدت در رقابت ها تنظیم نموده است. یکی از بزرگترین نقاط قوت کریس قد او است که به او اجازه می دهد تا با محدودیت وزنی مواجه نشود. این واقعیت که او هنوز پتانسیل رشد زیادی دارد، باعث می شود که تمامی موانع پیش رو را از سر راه خود باز دارد و به عبارتی موفقیت او حتمی باشد.

برنامه و ساعت برگزاری رقابت های مسترالمپیا

روز تاریخ شمسی ساعت به وقت ایران عنوان
پنجشنبه 1400/07/15 19:00 عصر کنفرانس خبری مستر المپیا
جمعه 1400/07/16 16:30 عصر مقدماتی 212 پوند
شنبه 1400/07/17 3:30 بامداد فینال 212 پوند مقدماتی وزن آزاد (اپن)
شنبه 1400/07/17 16:30 ظهر مقدماتی فیزیک، فیزیک کلاسیک
یکشنبه 1400/07/18  3:30 بامداد فینال وزن آزاد، (مستر المپیا، فیزیک، فیزیک کلاسیک)

لیست اسامی ورزشکاران واجد شرایط فیزیک کلاسیک

  • زیک اندروز (ایالات متحده)
  • برون آنسلی (ایالات متحده)
  • خوزه ماریا مته بویریبری (اسپانیا)
  • کریس بامستد (کانادا)
  • الکس کامبرونرو (کاستاریکا)
  • تامی کلارک (ایالات متحده)
  • جرمن پاستور کوتو (اسپانیا)
  • نیل کوری (انگلستان)
  • سابور فیورز (ایالات متحده)
  • برایان جونز (ایالات متحده)
  • اورس کالچینسکی (آلمان)
  • جورج کاوالاو (ایالات متحده)
  • سونگوان کیم (کره جنوبی)
  • بردی کینگ (ایالات متحده)
  • لاسلو کرالی (مجارستان)
  • گابریل زانکانلی ماچادو (برزیل)
  • فابیان مایر (اتریش)
  • پیتر مولنار (مجارستان)
  • کارج اوپارا (ایالات متحده آمریکا)
  • رامون روچا کویریوز (برزیل)
  • ترنس روفین (ایالات متحده)
  • آبتین شکرابی (ایران)
  • مایک سامرفلد (آلمان)
  • تونی تاوراس (ایالات متحده)
  • روبرت تیمس (ایالات متحده)
  • داروین آندرس اوریبه (کلمبیا)
  • وسلی ویسرز (هلند)
  • دیواین ویلسون (ایالات متحده)
  • این سئونگ یو (کره جنوبی)
  • دنی یونان (ایالات متحده)

قهرمانان سال های اخیر فیزیک کلاسیک المپیا

2020

کریس بامستد

اورلاندو، فلوریدا

2019

کریس بامستد

لاس وگاس، نوادا

2018

برون آنسلی

لاس وگاس، نوادا

2017

برون آنسلی

لاس وگاس، نوادا

2016

دنی هستر

لاس وگاس، نوادا

نظر شما در مورد پیش بینی 6 نفر برتر فیزیک کلاسیک مستر المپیا 2021 چیست؟ آیا ورزشکارانی وجود دارند که از این لیست جا مانده باشند؟

تهیه و تنظیم مطلب توسط تیم تولید محتوای بادی‌من، استفاده از مطالب بدون ذکر منبع ( بادی‌من ) و به منظور مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *