اخبار سلامت, تغذیه ورزشی

ارتباط چربی سوزی و خواب منظم

مرد خوابیده روی کاناپه

حتما شما تاکنون شنیده اید که به طور میانگین خواب کمتر از ۶٫۵ ساعت و نیز بیشتراز ۸٫۵ ساعت با میزان درصد چربی بالاتر بدن ارتباط دارد. مطالعه جدیدی که در مجله American Journal of Health Promotion منتشر شده است این مساله را گوشزد می کند که خواب منظم و ساعت بیداری به طور مرتب با میزان کمتر چربی بدن ارتباط دارد.

محیط تاریک یکی از مهمترین پیش نیاز های خواب مناسب


محققان عادات خواب ۳۰۰ خانم دانشجو را در عرض چند هفته مورد بررسی قرار دادند. انها دریافتند که میزان چربی بدن افرادی که ساعات خواب و بیداریشان در هر روز نسبت به روز قبل بیشتر از ۹۰ دقیقه تفاوت داشت بالاتر از گروهی است که این تفاوت کمتر از ۶۰ دقیقه است.

چگونه خواب خود را تنظیم کنیم؟

تنظیم ساعات خواب و بیداری به طور منظم در هر روز کار سختی نیست. برای افزایش کیفیت خواب دمای اتاق خوابتان را پایین نگه دارید و تا حد امکان محیط خوابتان تاریک باشد.البته تمرینات و ورزش مداوم نیز به کیفیت خوابتان کمک می کند. در صورتی که یک رژیم غذایی و برنامه تمرینی اصولی را به صورت منظم به هدف چربی سوزی دنبال میکنید. حتما به کیفیت خواب و کاهش عوامل استرس زای خود اهمیت بدهید.

تغذیه قبل از خواب به منظوری چربی سوزی بهتر

بهترین وعده ی قبل از خواب استفاده از یک وعده با ۷۰ درصد پروتئین و ۳۰ درصد کربوهیدرات و چربی ها میباشد. کربوهیدرات مصرفی نیز بهتر است از نوع کربوهیدرات های پیچیده باشد. در نظر داشته باشید که هرچقدر کالری و انرژی وعده ی قبل از خواب شما کمتر باشد؛ شما خواب بهتر و سبک تری را تجربه میکنید. از مصرف انواع نوشیدنی های انرژی زا٬ چای٬ قهوه و کافئین از ساعت ۵ عصر به بعد به منظور جلوگیری از اختلال خواب خودداری نمائید.

ترجمه توسط تیم تولید محتوای بادی‌من، استفاده از مطالب بدون ذکر منبع ( بادی‌من ) و به منظور مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *