تغذیه ورزشی

تاثیر مصرف کربوهیدرات بر شد عضلات

مصرف پروتئین بعد از تمرینات مقاومتی می تواند باعث سنتز پروتئین شود. حال اگر کربوهیدرات به آن اضافه کنیم چه اتفاقی می افتد؟ این سئوال در ژورنال بین المللی جامعه تغذیه ورزشی مطرح شده است.

رشد بهتر عضلات با مصرف ترکیبی پروتئین و کربوهیدرات

محققان دریافته اند اگرچه آمینو اسید شاخه ای لوسین نیاز به انسولین جهت کنترل و تنظیم فرایند سنتز پروتئین دارد، معمولا به میزان کافی انسولین در جریان خون وجود دارد که حتی نیازی به مصرف کربوهیدرات که باعث ترشح انسولین می شود نیست.

نکته مهم: در حالیکه کربوهیدرات ها جهت شارژ مجدد عضلات از ذخایر گلیکوژن تخلیه شده در هنگام انجام تمرینات مقاومتی  و استقامتی  مهم هستند, این مطالعه نشان می دهد که مصرف بیش از حد پروتئین و کربوهیدرات تاثیر مضاعف و بهتری روی تقویت نیروی ساختاری عضلات نخواهد داشت.

علاوه بر اینکه مصرف کربوهیدراتها میبایست به اندازه باشد٬ باید به این نکته توجه داشت که در انتخاب آنها باید دقت عمل به خرج دهید و از انواع مختلف کربوهیدرات های ساده و پیچیده در رژیم غذایی خود استفاده نمائید. در اینصورت است که تاثیات مثبت مصرف کربوهیدرات بر رشد عضلات بدون اضافه کردن توده چربی نمایان میشود.

علاوه بر منابع غذایی شما میتوانید کربوهیدرات را از انواع مکمل کربوهیدرات خریداری نموده و در کنار رژیم غذایی خود از مکمل استفاده نمائید. این مکمل ها به دلیل استفاده از شکل ویژه ای از کربوهیدرات ها سبب آزادسازی انرژی به صورت متوازن در بدن میشوند و تجمع چربی را به حداقل میرسانند.

البته باید از مصرف چربی های مفید و ریز مغذی ها غافل نشوید. هرم رژیم غذایی یک هرم مرتبط است و حذف هرکدام از منابع غذایی میتواند عملکرد بدن را مختل نماید و تغذیه اصولی میبایست در دستور کار شما قرار بگیرد. در صورتی که شما تسلط کافی به اطلاعات تغذیه ای و ورزشی ندارید٬ حتما از مربی با تجربه و مشاور تغذیه کمک بگیرید.

ترجمه توسط تیم تولید محتوای بادی‌من، استفاده از مطالب بدون ذکر منبع ( بادی‌من ) و به منظور مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *