حرکت شناسی بدنسازی, علم تمرین

چرا با وجود تمرین فراوان٬ عضلات شکم تفکیک نمیشوند؟

عضله سازی ناحیه شکم

یکی از بزرگ‌ترین باورهای رایج و اشتباه در میان افرادی که به باشگاه می‌روند؛ این است که تمرینات طاقت ‌فرسای شکم، یک بخش مهم از ورزش به منظور چربی سوزی و تفکیک عضلات شکم هستند. تلویزیون پر از برنامه های اطلاعاتی تبلیغاتی است که ادعا می کنند نسخه جدید آب کننده شکم، مرکز بدن شما را آب خواهد کرد و به شما عضلات شکم تفکیک شده می دهد. حقیقت ماجرا این است که انجام تعداد زیادی کرانچ، شما را ورزیده نخواهد کرد. عقیده‌ی عمومی بر این است که دوره‌های شدید ورزش شکمی، پاسخی است که به شما کمک می‌کند تا آن شکم شش تکه‌ی پرزرق ‌و برقی که اغلب در فیلم‌ها می‌بینید را به دست آورید، اما باید برای سوزاندن لایه‌ی چربی اضافی که شکمتان را فراگرفته است، ورزش قلبی عروقی انجام دهید.

انجام تمرینات هوازی و چربی سوزی لازمه داشتن شکم تخت!

مهم است که آگاه باشید عضلات شکمی شما در هنگام اکثر فعالیت‌های تمرینی، ورزش داده می‌شوند. درست است که ورزش شکمی به ‌طور مختص عضلات میانی شکم شما را هدف قرار می‌دهند، اما فرم‌های دیگر ورزش، همان عضلات را مجبور به انقباض می‌کنند، که موجب تحریک افزایش استحکام می‌شود. تعدادی از افرادی که به باشگاه می‌روند، هر کاری که لازم است انجام می‌دهند تا از دوره‌های شدید کاردیو اجتناب کنند، اما این نوع ورزش کردن کمک خواهد کرد تا سریع‌تر از هر نوع ورزش دیگری، به اهداف خود برای رسیدن به یک شکم خوش ‌ترکیب، دست پیدا کنید.

فعالیت کاردیو نیز به شما کمک می‌کند تا چربی بسوزانید. لازم نیست حتماً ۸ کیلومتر در روز روی تردمیل بدوید تا چربی اضافی را آب کنید. دیگر ورزش‌های قلبی عروقی مثل شنا، می‌توانند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کنند.

فواید تمرینات سنگین عضلات شکم

تمرینات طاقت ‌فرسای و دشوار شکم شما را ورزیده نمی‌کنند، اما به این معنا نیست که این ورزش‌ها مفید فایده نیستند. حفظ یک شکم مستحکم برای تداوم آمادگی و تناسب‌ اندام اهمیت دارد. باور داشته باشید یا نه، شما عملاً از عضلات شکمتان در هر جنبه‌ای از زندگی روزانه‌ی خود استفاده می‌کنید. از نشستن روی یک صندلی در اداره تا راه رفتن در خیابان برای گرفتن یک فنجان قهوه یا..، شما دائماً در حال استفاده از عضلات شکمتان هستید. ورزش شدید شکم نیاز به تکرار مداوم حرکات مختلفی دارد که عضلات مرکزی شما را تقویت می‌کنند. اجرای تمرینات طاقت ‌فرسای شکم می‌تواند وضعیت بدنی‌تان را بهبود ببخشد و شما را قادر می‌سازد تا انواع دیگر ورزش‌ها، مثل دویدن و وزنه‌برداری را بهتر انجام دهید. اگرچه مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ توسط دپارتمان حرکت ‌شناسی و آموزش سلامت در دانشگاه ایلی نویز جنوبی انجام شد اثبات می‌کند که ورزش مکرر شکم، تأثیر ناچیزی بر کاهش بافت های چربی زیر جلدی در بدن دارد.

مؤثرترین ورزش‌ها به منظور رشد عضلات شکم

شما مجبور نیستید یک ساعت از وقتتان را با انجام کرانچ بر روی یک حصیر یوگا سپری کنید تا عضلات شکمی خود را تقویت کنید. تقویت عضلات شکمتان نیاز به اجرای درست و کامل انواع مختلفی از ورزش‌های پیچیده دارد، که می‌توانند در خانه و یا در باشگاه انجام شوند. برای کسب نتایج مؤثر، سعی کنید چهار ورزش شکمی را به‌ صورت دایره‌ای انجام دهید که شامل حرکت آویزان شدن از بارفیکس و جمع کردن پاها به سمت شکم، حرکت پل سرینی با ابداکشن ( دور کردن رانها از هم)، حرکت پل از پهلو با بازوی صاف، و شنای هندی باشد. این ورزش‌های ظاهراً نامتعارف کمک خواهند کرد تا در مرکز بدن و کمرتان عضله بسازید و همچنین مفاصل باسن خود را تقویت کنید. برای اجرای شنای هندی، پاهای خود را به ‌اندازه‌ی عرض شانه باز کنید و باسنتان در هوا خم شده باشد. در حالی‌ که آرنج‌های خود را خم می‌کنید، سرتان را به سمت زمین حرکت دهید حتماً هنگامی‌ که باسن خود را به سمت زمین پایین می‌آورید، پاهایتان را راست نگه‌ دارید. با بلند کردن سرتان به سمت وضعیت آغازین، شنا بزنید.

تهیه و تنظیم مطلب توسط تیم تولید محتوای بادی‌من، استفاده از مطالب بدون ذکر منبع ( بادی‌من ) و به منظور مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *