تغذیه ورزشی

یک راه آسان و ساده برای سیر ماندن و چربی سوزی

شیک پروتئینی

در این مقاله به شما یک راه آسان برای سیر ماندن و چربی سوزی از لحاظ عملی‌٬ آموزش میدهیم. اگر بخواهیم نگاه کنیم چربی‌ سوزی اساسا نبرد بین گرسنگی و قدرت اراده می‌باشد. اگر شما احساس سیری داشته باشید قدرت اراده شما برای کنار گذاشتن ظرف غذا یا تنقلات داخل یخچال و کابینت آشپزخانه خیلی بیشتر از زمانی است که گرسنه هستید. پس منطقی‌ و عاقلانه به نظر می‌رسد که هر چیزی که بتواند باعث افزایش سیری شما شود فرآیند چربی‌ سوزی را نیز  سرعت خواهد داد و شما میتوانید با راحتی‌ و احساس بهتری بیشتری چربی‌ سوزی کنید.

یک روش برای افزایش احساس سیری شامل اضافه کردن هوای بیشتر در نوشیدنی‌‌های پروتئینی می‌باشد

در آرشیو مجله (American Journal of Nutrition) یک تحقیق را می‌توان پیدا کرد که در آن محققان نوشیدنی‌‌های پروتئینی را با زمان‌های مختلفی‌ مخلوط کردند تا تاثیر آن را روی میزان سیری افراد مورد آزمایش مشاهده کنند. ۲۸ مرد صبحانه، ناهار و شام خود را یک روز در هفته به مدت چهار هفته در لابراتوری مصرف کردند. در این روز‌ها به افراد مورد آزمایش یک نوشیدنی‌ حاوی ۴۹۹ کالری ۳۰ دقیقه قبل از وعده ناهار داده شد.
اما این نوشیدنی‌‌ ها از لحاظ حجم با یکدیگر فرق داشتند. بعضی‌ از آنها ۳۰۰ میلی‌ لیتر، بعضی‌ ۴۵۰ میلی‌ لیتر و بعضی‌ دیگر ۶۰۰ میلی‌ لیتر بودند. این میزان تغییر در حجم این نوشیدنی‌‌ها تنها از طریق مخلوط کردن آنها در مدت زمان بیشتر به دست آمده بود. به این صورت که تیغه‌های همزن باعث میشوند که مقدار هوای بیشتری در هر جرعه از نوشیدنی‌ جای بگیرد و به این صورت حجم نوشیدنی‌ را افزایش دهد. مردانی که از نوشیدنی‌ پروتئینی با حجم ۶۰۰ میلی‌ لیتر استفاده کرده بودند در وعده بعدی ۱۲% کالری کمتری را مصرف کردند. همچنین گزارش شده است که آنها احساس سیری بیشتری داشتند و در مجموع میزان گرسنگی آنها تا حد زیادی کاهش پیدا کرده بود.نوشیدنی‌‌های با حجم ۴۵۰ میلی‌ لیتر نیز همین نتایج را به دنبال داشتند اما تاثیر آنها به اندازه نوشیدنی‌‌های ۶۰۰ میلی‌ لیتری نبود.

چگونه حجم نوشیدنی‌ را افزایش دهیم

برای انجام این کار اجازه دهید که همزن به مدت ۱۵-۲۰ ثانیه بیشتر نوشیدنی‌ شما را مخلوط کند تا زمانی‌ که متوجه شوید حجم آن افزایش پیدا کرده است. اگر از یک همزن دستی‌ استفاده می‌کنید تیغه آن را بالای سطح مایع نگه دارید تا میزان هوا دهی‌ به نوشیدنی‌ افزایش بیابد و حجم آن زیاد شود.اگر در روز یک، دو یا سه نوشیدنی‌ مصرف می‌کنید میزان هوای موجود در آن را افزایش داده تا احساس سیری بیشتری را تجربه کنید و از این طریق میتوانید به میزان قابل توجهی‌ از کالری‌های مصرفی خود بکاهید و در نتیجه چربی‌ سوزی سریع تری را داشته باشید.

تهیه و تنظیم مطلب توسط تیم تولید محتوای بادی‌من، استفاده از مطالب بدون ذکر منبع ( بادی‌من ) و به منظور مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *