تغذیه ورزشی, علم تمرین

باورهایی غلط و اشتباه در مورد چربی سوزی

قربانی باور های غلط در ارتباط با چربی سوزی نشوید! یک رژیم غذایی متعادل و هر روز سر زدن به باشگاه، به یک بخش ضروری از روال زندگی شما تبدیل شده است. شما حاضرید تقریبا هر چیزی را برای دستیابی به عضلات شکم شش تکه و کاملا تراشیده و یک ظاهر عضلانی امتحان کنید. همانطور که شما رژیم غذایی و تمریناتتان را در تلاش برای از دست دادن ۵ کیلوی آخر اضافه وزنتان اصلاح می‌کنید،حواستان باشد و مراقب باشید که قربانی باورهای غلط و روش های نادرست درباره چربی سوزی نشوید. باورهایی که شما را مجبور کرده اند باور کنید انجام دراز نشست و ساعت‌ها تمرین هوازی در روز، تنها راه برای از دست دادن وزن ناخواسته است.

آیا دراز نشست تاثیری بر روند چربی سوزی دارد؟

راز رسیدن به یک شکم صاف که دور از دسترس بنظر می‌رسد، ارتباط بسیار کمی با تعداد کرانچ‌هایی دارد که شما انجام می‌دهید. تقریبا هر حرکتی که شما انجام می‌دهید، از مرکز بدنتان شروع می‌شود. این بدان معناست که این عضلات در حال حاضر قوی هستند و ۱۰۰ کرانچ بیشتر در روز، باعث نخواهد شد شکم شش تکه‌ی شما آشکار شود. بجای آنکه سعی کنید عضلات شکمتان را با کمک گرفتن از نیروی کمر یا با بعضی دستگاههای گرانقیمت که در تلویزیون تبلیغ می‌کنند تمرین دهید، به تمرین‌های کاربردی که عضلات مرکزی بدن و پایین کمر را درگیر می‌کنند، توجه کنید.

برای اینکه بیشتر از تمریناتتان سود ببرید، تمریناتی مانند اسکات، لانژ، یا پلانک را انجام دهید. این تمرینات عضلات بزرگتر پایین تنه را به کار می‌گیرند، از جمله چهار سر، سرین، همسترینگ و عضلات مرکزی بدن. استفاده از عضلات بزرگ پایین تنه و مرکزی بدن، عضلات شکم را قوی و تفکیک می‌کند و در عین حال متابولیسم را افزایش داده و به بدن امکان می‌دهد چربی شکم شما را بسوزاند.

آیا دویدن بیش از حد باعث چربی سوزی بیشتر میشود؟

فرقی نمی‌کند شما چه کسی باشید یا چه تعداد دراز نشست انجام دهید، شما برای از دست دادن وزنی که مانع دستیابی‌تان به یک شکم تخت می‌شود، باید کالری بیشتری بسوزانید. با اینحال برخی از مردم ممکن است شما را وادار کنند که باور کنید دویدن در مسافت‌های بسیار طولانی، بهترین راه برای از دست دادن آن وزن است. نه، درست نیست!

دوی سرعت، نه دوهای طولانی، یک روش بهتر برای ساخت عضله و از دست دادن چربی است! استفاده از تمرین‌های اینتروال با شدت بالا (HIIT) برای انجام دوی سرعت، در یک زمان کمتر، کالری بیشتری نسبت به آهسته دویدن به تنهایی می‌سوزاند.

کاهش شدید کالری باعث چربی سوزی بیشتر نمیشود

رژیم‌های غذایی با کالری، چربی یا کربوهیدرات پایین، بیشتر احتمال دارد که منجر به پرخوری شوند تا کاهش وزن. انتخاب مواد غذایی که انرژی و مواد مغذی برای سوخت تمرینات شما فراهم خواهند کرد، درست به اندازه‌ی تمریناتی که انجام می‌دهید، مهم می‌باشد. به عبارت ساده، رژیم غذایی شما باید روی پروتئین حیوانی بدون چربی و یا کم چرب، سبزیجات تازه (سبز، برگ دار و رنگارنگ)، مقداری میوه، منابع سالم چربی، مقداری نشاسته و حذف هرگونه قندها و حوراکی های بی مصرف تمرکز کند. سعی کنیدعلاوه بر سه وعده غذایی در طول روز و بسته به گرسنگی و سطح فعالیتتان از یک یا دو میان وعده استفاده کنید.

آیا برای تناسب اندام حتما نیاز به رفتن به باشگاه داریم؟

برای انجام یک تمرین عالی، شما نه تنها به مربی نیاز ندارید، بلکه حتی لزومی ندارد که حتما در باشگاه عضو شوید. یک اتاق خواب، زیر زمین یا گاراژ را با یک جفت دمبل، یک طناب و یک کتل بل به یک مرکز تناسب اندام خانگی تبدیل کنید! این ابزارهای همه کاره، به همراه وزن بدن خود شما می‌توانند برای ایجاد قدرت و تناسب قلبی عروقی مورد استفاده قرار گیرند. آنها به فضای زیادی نیاز ندارند، و براحتی جمع و جور می‌شوند. با ترکیب کردن ۵ تا ۱۰ تمرین در یک سری تمرینات انفجاری که کالری می‌سوزانند و عضله می‌سازند، میلیون‌ها تومان و چندین ساعت از وقتتان صرفه جویی کنید. اگر احساس میکنید که به یک مشاور و مربی نیاز دارید٬ میتوانید با دریافت برنامه تمرینی آنلاین بدون رفتن به باشگاه از ما کمک بگیرید.
این تمرین را امتحان کنید:

۶۰ ثانیه طناب زدن
۳۰ ثانیه استراحت
۶۰ ثانیه جلو بازو دمبل – به – پرس سرشانه
۳۰ ثانیه استراحت
۶۰ ثانیه بارپی
۳۰ ثانیه استراحت
۶۰ ثانیه شنای سوئدی حداکثر تکرار
۳۰ ثانیه استراحت
۶۰ ثانیه اسکات پرشی
۳۰ ثاینه استراحت
۶۰ ثانیه شنای سوئدی – به – زیربغل دمبل
۳۰ ثانیه استراحت
۶۰ ثانیه لانژ پرشی
۳۰ ثانیه استراحت
۶۰ ثانیه نوسان کتل بل
۳۰ ثانیه استراحت

تهیه و تنظیم مطلب توسط تیم تولید محتوای بادی‌من، استفاده از مطالب بدون ذکر منبع ( بادی‌من ) و به منظور مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *