blank

صفحه اصلی / مکمل شناسی / مکمل های مخصوص حفظ عضله در دوره کات

مکمل های مخصوص حفظ عضله در دوره کات

ویترین مغازه مکمل فروشی

زمانی که دوره ی حجم و عضله سازی به اتمام میرسد و چگالی عضلاتتان به حد کافی و رضایت بخشی افزایش میابد٬ وقت دوره کات و تفکیک عضلانی رسیده است. شما می‌توانید با کمک مکمل‌ های نام برده شده در این مقاله، عضلات ارزشمندتان را در هنگام چربی سوزی حفظ کنید. امروز، روز وزن کشی در باشگاه است، و عدد ترازو، طبق میل شما بالا رفته است، و شما به وزنی که میخواستید رسیده‌اید. بعد از مصرف ۳۰۰۰ کالری اضافه در روز و صرف انرژی زیاد و عرق ریختن در باشگاه، حالا می‌توانید بگویید که با موفقیت از فاز حجم عبور کرده‌اید. اکنون شما مشتاقید تا دوره کات را شروع کنید، اندام خشکی بدست آورید و نهایتا تمرینتان را کاهش دهید.

برای اکثر افراد، دوره کات بسیار مشکلتر از دوره حجم است، شما باید کالری‌هایتان را بشمارید، علاقه‌تان به شیرینی را کنار بگذارید، و همچنان با انگیزه بمانید. شاید هوس‌ ها مدام در گوشتان زمزمه کنند، اما شما نباید تسلیم شوید. از امروز به بعد، همه چیز به ذهنتان مربوط می‌شود. فاز کات، شامل کاهش تقریبا ۴۰۰ کالری در روز است، و وعده‌های غذایی بعلت اندازه‌های کوچکترشان باید هر ۲ تا ۳ ساعت مصرف شوند.

در طول دوره کات باید آهسته و پیوسته جلو بروید. کات بسیار سریع می‌تواند عضلات ارزشمندتان را از بین ببرد. داشتن تغذیه مناسب، ضروری است. اما اگر احساس می‌کنید که به مواد مغذی اضافی نیاز دارید، بهتر است از مکمل‌ های خاصی استفاده کنید که می‌توانند به از دست دادن چربی کمک کرده و در عین حال توده عضلانی‌تان را حفظ کنند.

بهترین مکمل های دوره کات

پروتئین وی

محدودیت در مصرف منابع غذایی در رژیم غذایی دوره کات باعث میشود که احساس گرسنگی و ضعف به شما دست بدهد. مصرف پروتئین وی کمک میکند علاوه بر حفظ فرآیند آنابولیک در بدن٬ تامین انرژی به صورت متعادل برقرار شود و سطوح انسولین در حد منطقی بماند و تا چند ساعت حس سیری داشته باشید.

پروتئین کازئین

به دلیل محدود شدن منابع غذایی کربوهیدراتی و قندی به خصوص در وعده شام و قبل از خواب٬ برای اینکه هوس خوردن تنقلات به سرتان نزد و همچنین در طول خواب و تا ۸ ساعت بدنتان تغذیه شود٬ مصرف مکمل کازئین را توصیه میکنیم. برای دریافت ۲۰ گرم پروتئین از شیر٬ حداقل میبایست دو لیوان شیر بخورید. شیر کم چربی همچنان دارای مقادیری چربی میباشد. لاکتوز نیز در افراد حساس به لاکتوز ایجاد مشکل میکند. حتی اگر شیر بدون لاکتوز و بدون چربی استفاده کنید٬ همچنان مشکل تکرر ادرار پا برجاست. اگر با اینها مشکلی ندارید؛ از شیر استفاده کنید. در غیر اینصورت٬ مصرف پودر کازئین را در دستور کار خود داشته باشید.

آمینو اسیدهای شاخه ای

نیازی نیست که شما در تمامی وعده ها از مکمل پروتئینی گرانقیمت خود استفاده کنید. میتوانید با داشتن یک مکمل بی سی ای ای در وعده های کم اهمیت تر٬ مقادیر مناسبی آمینو اسید شاخه ای دریافت کنید و همچنین در مصرف مکمل پروتئین خود صرفه جویی نمائید. روند چربی سوزی با حفظ عضلات بدن مستلزم وجود جریان متعادلی از آمینو اسیدها در بدن شماست.

ال گلوتامین

۶۰ درصد از ماهیچه‌های اسکلتی بدن شما (که وظیفه انجام حرکات ارادی را بعهده دارند) شامل آمینو اسید گلوتامین است. بعد از یک تمرین شدید، سطح گلوتامین بطور قابل توجهی کاهش خواهد یافت. این آمینو اسید، در حفظ توده عضلانی و افزایش سنتز پروتئین ماهیچه، ضروری است. با توجه به آنکه هدف شما از دست دادن چربی است، گلوتامین می‌تواند ذخیره سازی چربی را خنثی کند، در نتیجه گلوتامین، یک مکمل مفید برای کاهش وزن است. همچنین فراموش نکنیم که با بالا رفتن سن، سطوح هورمون رشد انسانی (HGH) شروع به پایین آمدن می‌کند. گلوتامین، توانایی بدن شما برای ترشح این هورمون چشمه جوانی را هم افزایش می‌دهد. HGH به سوزاندن چربی و ساخت عضله معروف است.

ال آرژنین

آرژنین بعنوان پیش ساز نیتریک اکسید (NO)، می‌تواند باعث بوجود آمدن پمپاژ جریان خون و مواد مغذی بیشتری به عضلات در طول تمرین شود. آرژنین، این کار را با گشاد کردن عروق خونی شما در طول تمرینات انجام می‌دهد، بنابراین اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به عضلات شما خواهند رسید. آرژنین، علاوه بر فراهم کردن پمپ عضله بیشتر و رشد برای شما، یک چربی سوز با کیفیت نیز می‌باشد. همانطور که در بالا گفته شد، گلوتامین مانع ذخیره سازی چربی می‌شود، و آرژنین از آن چربی آزاد بعنوان سوخت استفاده می‌کند (تجزیه و تحلیل چربی).

ال کارنیتین

کارنیتین نیز یک اسید آمینه با ارزش دیگر است که می‌تواند در طول دوره کات به شما کمک کند. کارنیتین با حرکت دادن تری گلیسیرید‌ها (TG) به داخل میتوکندری سلول‌ها در تحلیل دادن بافت چربی موثر عمل می‌کند. هنگامیکه TGها وارد میتوکندری شدند، برای تولید انرژی، تجزیه می‌شوند. با کارنیتین، بدن شما، بیش از قبل، از ذخیره سازی چربی جلوگیری خواهد کرد، و در عین حال آستانه هوازی شما را برای سوزاندن کالری را افزایش می‌دهد.

کوآنزیم Q10

مشابه عملکرد ال کارنیتین، کو آنزیم کیو ۱۰، سوخت و ساز ( متابولیسم ) را افزایش داده و به شما انرژی بیشتری می‌دهد. کوآنزیم کیو تن، سرعتی که در آن مواد غذایی بعنوان سوخت استفاده می‌شوند، می‌افزاید. این کار به کاهش مقدار چربی در خون کمک می‌کند. این آنتی اکسیدان همچنین به عملکرد اصلی سلول در بدن کمک می‌کند. اسید آلفا لیپوئیک (ALA) می‌تواند توانایی بدن شما برای تبدیل غذا به انرژی را نیز افزایش دهد.

خب. مکمل‌ های اصلی تمام شدند. حالا در عین حال که ۳۰۰ کالری یا بیشتر در روز از رژیمتان کم می‌کنید، اما باز هم ضروری است که بدنتان، مواد مغذی لازم را دریافت کند. هدف شما این است که بطور موثری وزن کم کنید و در عین حال توده عضلانی‌تان را حفظ کنید. ترکیب این مکمل‌ها با یک مولتی ویتامین نیز به شما کمک خواهد کرد به نتایج مورد نظرتان برسید.

تهیه و تنظیم مطلب توسط تیم تولید محتوای بادی‌من، استفاده از مطالب بدون ذکر منبع ( بادی‌من ) و به منظور مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلی
اینستاگرام
سبد خرید
تماس با ما