اخبار مسابقات بدنسازی و فیتنس

نتایج مسترالمپیا ۲۰۲۱ معرفی قهرمان + نفرات برتر به همراه ویدیو فینال

قهرمان مستر المپیا ۲۰۲۱

فینال مستر المپیا ۲۰۲۱ برگزار شد و نتایج این دوره مستر المپیا به شرح زیر توسط بدنسازان در رشته‌های مختلف کسب شد. اولین دسته‌ای که رقابت آنها در قسمت اول شروع شد؛ دسته سنگین وزن بیلدینگ بود؛ اما دسته فیزیک پس از قسمت اول رقابت غول ها به صورت کامل برگزار گردید و با اعلام اسامی ۵ نفر برتر و مراسم اهدای مدال همراه شد. نتایج دسته فیزیک به شرح زیر است:

نتایج فیزیک مستر المپیا ۲۰۲۱

  1. برندون هنریکسون برنده ۵۰ هزار دلار
  2. ارین بنکس برنده ۱۵ هزار دلار
  3. دیوگو مونتنگرو برنده ۱۰ هزار دلار
  4. کیرون هولدن
  5. ریموند ادموندز

پس از اهدای مدال به فیزیک کاران، دسته فیزیک کلاسیک به روی استیج آمد. کریس بامستد الماس درخشان کلاسیک مستر المپیا با همان اعتماد به نفس همیشگی در میانه میدان و در مرکز توجهات به رقابت پرداخت. پای ثابت قهرمانی مستر المپیا رشته کلاسیک فیزیک، برای سومین بار اول شد.

نتایج فیزیک کلاسیک مستر المپیا ۲۰۲۱

  1. کریس بامستد برنده ۵۰ هزار دلار
  2. ترنس رافین برنده ۱۵ هزار دلار
  3. بریون آنسلی برنده ۱۰ هزار دلار
  4. یورس کالیچینسکی برنده ۳ هزار دلار
  5. رامون روچا برنده ۲ هزار دلار

ویدیوی خلاصه و تحلیل و بررسی فینال فیزیک کلاسیک مستر المپیا ۲۰۲۱

پس از مراسم و اهدای مدال های دسته فیزیک کلاسیک، غول‌های دسته آزاد مجدد برای فیگور انفرادی و پیکار پایانی پا به میدان میگذارند. پیش بینی میان سه نفر برتر و قهرمان از بین هادی چوپان، برندون و بیگ رمی بسیار سخت است. حتی کارشناسان خبره نیز هیچ چیز را قابل پیش بینی نمیبینند و به خود اجازه اظهار نظر پیش از موعد نمیدهند. فینال از ساعت ۳:۳۰ بامداد آغاز شد و هم اکنون تقریبا ساعت ۶ صبح به وقت تهران است و همگان منتظر پایان رقابت و اعلام نتایج هستند. در همین لحظه هادی پا به استیج میگذارد و اعتماد به نفس بیشتری نسبت به مرحله مقدماتی از خود به نمایش میگذارد و در همان حال، تشویق حاضران سالن نیز هیجان را بیشتر میکند. آهنگ انتخابی نیز یک آهنگ خاص و متفاوت است.

هرچه به پایان رقابت نزدیکتر میشویم؛ فشار مسابقه، چندین ساعت فیگور گیری و انقباض عضلات، فشار روانی و استرس، فشار رژیم، در تار و پود فیبرهای عضلانی تمامی شرکت کنندگان نمایان است. آنها چندین دور فیگور گیری کرده اند و در پایان نیز باید برای بقا، تمامی داشته های خود را در یک رقابت سنگین تاپ فایو به نمایش بگذارند. پس از فیگور گیری برندون که از نظر اینجانب، نگارنده مطلب تقریبا کنترلی روی عضلات شکم در بسیاری از فیگورها نداشت، بالانس بالا تنه و پایین تنه، تقارن لازم را از همان ابتدا نداشت و در برخی قسمت‌ها نیز عمق کات کمتری مشاهده میشد و در حوصله این مطلب بررسی کامل او نمیگنجد؛ فیگورهای خود را اجرا کرد. به هرحال برندون نیز از هادی سایز نسبتا بیشتری در برخی قسمت‌های بدنش دارد! پس از او بیگ رامی به صحنه می آید. رامی در یک سطح دیگری به منظور استیج المپیا آماده سازی شده است. احتمالا سلیقه خیلی ها نباشد. اما به قول مجری رقابتها !!Size Matters This is bodybuilding این جمله در حضور چوپان، بوناک رامی و کوری، در کری خوانی قبل از شروع مسابقات توسط مجری، پس از صحبت‌ها و رجزخوانی های هادی برای بوناک و رامی توسط مجری گفته شد. بله، مستر بیگ با سایزی کم نظیر به همراه نقص هایی که در چندین سال گذشته در پی برطرف نمودن آنها برآمد. با حدود ۱۴۰ کیلوگرم وزن مسابقه‌ای، قهرمان مسترالمپیا شد.

جمله‌ای که خط مشی سیاست مسترالمپیا در ۵۰ سال اخیر را مشخص میکند و دوره جدیدی را در صنعت بدنسازی و نه در ورزش (همگانی) بدنسازی می پیماید. باید قبول کرد که با این شرایط، رامی غول مرحله پایانیست و شاید تا زمانی که در میدان باشد و خط مشی همین باشد؛ مدعیان باید به جنگ ادامه دهند و فقط تسلیم نشوند.

نتایج دسته اوپن بیلدینگ مستر المپیا ۲۰۲۱

  1. بیگ رامی برنده ۴۰۰ هزار دلار
  2. برندون کوری برنده ۱۵۰ هزار دلار
  3. هادی چوپان برنده ۱۰۰ هزار دلار
  4. هانتر لابرادا برنده ۴۰ هزار دلار
  5. نیک واکر برنده ۳۰ هزار دلار

ویدیوی خلاصه رقابت فینال مستر الم‍پیا ۲۰۲۱

خبر مرتبط: نتایج مستر المپیا ۲۰۲۱ دسته ۲۱۲ پوندی ها

به قلم پوریا حسنی؛ تهیه و تنظیم مطلب توسط تیم تولید محتوای بادی‌من، استفاده از مطالب بدون ذکر منبع ( بادی‌من ) و به منظور مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *