صفحه اصلی / مکمل شناسی / بهترین روش و زمان مصرف مکمل گینر یا همان کربو پروتئین

بهترین روش و زمان مصرف مکمل گینر یا همان کربو پروتئین

بهترین روش مصرف گینر

مکمل گینر و هر نوع مکمل دیگری دارای چند زمان طلایی مصرف یا به اصطلاح گلدن تایم مصرف میباشد. بدن در این زمان ها یا مستعد از بین رفتن عضلات است و یا در شرایطی قرار میگیرد که در صورت تامین کافی منابع مغذی٬ رشد بهتری را تجربه میکند. در نظر داشته باشید که این مقاله یک دستور مصرف کلی برای بهترین زمان مصرف گینر میباشد و اینکه چه مقدار باید مصرف کنید بسته به برند٬ شرایط بدنی شما٬ سابقه ورزشی و…ممکن است کاملا متفاوت باشد. این نکته مهم را فراموش نکنید که کالری روزانه دریافتی شما از جانب گینر میبایست بین ۵۰۰ تا ۱۳۰۰ کالری تنظیم شود تا بدن شما در شرایط بالانس مثبت کالری قرار بگیرد؛ به این معنی که برای مثال اگر بدن شما روزانه ۳۰۰۰ کالری مصرف میکند و شما از طریق منابع غذایی تنها ۲۰۰۰ کالری دریافت میکنید؛ الباقی این مقدار یعنی حدود ۱۰۰۰ کالری میبایست از طریق مکمل گینر تامین شود.

روش اندازه گیری کالری مصرفی برای استفاده از مکمل گینر

اندازه گیری میزان مصرف کالری بدن شما از طریق ساعت های هوشمند مجهز به کالری شمار امکانپذیر میباشد و اندازه گیری کالری دریافتی از منابع غذایی نیز توسط متخصص تغذیه قابل محاسبه است. همچنین به راحتی و با یک جست و جوی ساده در اینترنت میتوانید مقدار کالری هر ماده غذایی در هر ۱۰۰ گرم را مشاهده و برای خود براساس منابع دریافتی غذایی محاسبه نمائید. توجه به این نکته نیز داشته باشید که فرآیند وزن گیری و عضله سازی کاملا یک موضوع زمانبر و علمی است و بدن شما براساس ژنتیک، سابقه تمرین، چگالی عضلات و…یک ظرفیت محدود به منظور دریافت کالری دارد و شما نمیتوانید بر فرض مثال به منظور سرعت بخشیدن به این روند، کالری مصرفی خود را به ۱۰۰۰۰ افزایش دهید و فکر کنید که این میتواند روند وزن گیری شما را سرعت بخشیده و افزایش دهد.

در صورت مصرف اشتباه مکمل گینر چه اتفاقی در بدن می افتد؟

کالری دریافتی بالاتر برابر است با ورود میزان بیشتری قند به جریان خون چرا که قرار بر این است که اکثر این کالری ها ( حدود ۷۰ درصد ) در اثر تجزیه انواع کربوهیدرات، شکر و…به قند و در ساده ترین حالتشان به گلوکز تبدیل شوند و در بدن به مصرف برسند. در این میان هورمونی بنام انسولین به منظور تنظیم قند خون وارد میدان میشود و عدم ایجاد توازن میان کالری دریافتی و مصرفی اگر به شرایط به شدت زیادی افزایش یابد میتواند سبب افزایش قند خون و در نتیجه ایجاد بیماری های مختلفی در بدن شود. بنابراین شما حتما قبل و بعد از خرید مکمل از بادی من٬ از خدمات تخصصی مشاوره پیش و پس از خرید مکمل ما استفاده نمائید تا بهترین نتیجه برایتان حاصل شود. مورد بعدی این است که زمان های اعلامی در این پست در صورت مصرف مکمل گینر به تنهایی میباشد؛ بدین معنا که زمان مصرف گینر در کنار دیگر مکمل ها و با توجه به شرایط فردی ممکن است تغییر نماید. ما در اینجا اهمیت مصرف گینر در هر وعده را با ستاره مشخص میکنیم.

استفاده از گینر در وعده صبح *****

در سالهای گذشته عقیده بر این بود که مکمل به صورت معده خالی اول صبح استفاده شود. این یک باور رایج و اشتباه است. مکمل میبایست تکمیل کننده وعده غذایی شما باشد. بنابراین مصرف آن با معده خالی اولا ممکن است باعث مشکلات گوارشی شود و دوم اینکه اگر شما گینر را قبل از صبحانه مصرف نمائید؛ اشتهای شما کور میشود و دیگر نمیتوانید صبحانه که وعده بسیار مهمی است را میل نمائید. پس بنابراین یکی از بهترین زمان های مصرف گینر نیم ساعت تا یک ساعت پس از وعده صبحانه میباشد که به هضم بهتر مواد غذایی مصرف شده در وعده صبح نیز کمک خواهد نمود.

استفاده از گینر در وعده پس از نهار ***

بیاید فرض کنیم تمرین شما در زمان حدود ۵ عصر میباشد. اگر شما صبحانه را در ساعت ۹ صبح میل نموده باشید و نهارتان را در ساعت ۱ بعد از ظهر٬ میتوانید حدود ساعت ۲ یک وعده از مکمل گینر خود را استفاده نمائید. با اینحال پیش از تمرین نیز نیاز به یک وعده غذایی سبک پر انرژی و مغذی خواهید داشت.

استفاده از گینر در وعده پس از تمرین *****

در هر دو وعده صبح و پس از تمرین بدن در شرایط کاتابولیک به سر میبرد با این تفاوت که شما با مصرف مواد مغذی در وعده صبحانه صرفا فرآیند کاتابولیک را متوقف میکنید اما در وعده پس از تمرین در صورت رسیدن منابع کافی غذایی و مکمل های مناسب به بدن٬ شما علاوه بر توقف کاتابولیسم٬ شرایط آنابولیکی پر شدتی را برای بدن خود مهیا میکنید که در پی آن رشد عضلانی اتفاق می افتد.

استفاده از گینر در وعده پیش از خواب **

اگر شما به مقدار کافی در وعده شام منابع کربوهیدراتی با هضم متوسط و پروتئین دریافت کرده باشید؛ و قبل از خواب یک تا دو لیوان شیر بنوشید؛ به صورت تقریبی کالری و مواد مغذی مورد نیاز را برای بدن خود به صورت کافی تامین کرده اید و مصرف گینر در وعده پیش از خواب ضرورتی نخواهد داشت. با اینحال اگر احساس میکنید که فرد سخت رشدی هستید؛ میتوانید یک پیمانه گینر را در مخلوطی از شیر مصرف نمائید.

به قلم پوریا حسنی؛ تهیه و تنظیم مطلب توسط تیم تولید محتوای بادی‌من، استفاده از مطالب بدون ذکر منبع ( بادی‌من ) و به منظور مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.