blank

صفحه اصلی / مکمل شناسی / بهترین روش و زمان مصرف مکمل گینر یا همان کربو پروتئین

بهترین روش و زمان مصرف مکمل گینر یا همان کربو پروتئین

بهترین روش مصرف گینر

مکمل گینر و هر نوع مکمل دیگری دارای چند زمان طلایی مصرف یا به اصطلاح گلدن تایم مصرف میباشد. بدن در این زمان ها یا مستعد از بین رفتن عضلات است و یا در شرایطی قرار میگیرد که در صورت تامین کافی منابع مغذی٬ رشد بهتری را تجربه میکند. در نظر داشته باشید که این مقاله یک دستور مصرف کلی برای بهترین زمان مصرف گینر میباشد و اینکه چه مقدار باید مصرف کنید بسته به برند٬ شرایط بدنی شما٬ سابقه ورزشی و…ممکن است کاملا متفاوت باشد.

بنابراین شما حتما قبل و بعد از خرید مکمل از بادی من٬ از خدمات تخصصی مشاوره پیش و پس از خرید مکمل ما استفاده نمائید تا بهترین نتیجه برایتان حاصل شود. مورد بعدی این است که زمان های اعلامی در این پست در صورت مصرف مکمل گینر به تنهایی میباشد؛ بدین معنا که زمان مصرف گینر در کنار دیگر مکمل ها و با توجه به شرایط فردی ممکن است تغییر نماید. ما در اینجا اهمیت مصرف گینر در هر وعده را با ستاره مشخص میکنیم.

استفاده از گینر در وعده صبح *****

در سالهای گذشته عقیده بر این بود که مکمل به صورت معده خالی اول صبح استفاده شود. این یک باور رایج و اشتباه است. مکمل میبایست تکمیل کننده وعده غذایی شما باشد. بنابراین مصرف آن با معده خالی اولا ممکن است باعث مشکلات گوارشی شود و دوم اینکه اگر شما گینر را قبل از صبحانه مصرف نمائید؛ اشتهای شما کور میشود و دیگر نمیتوانید صبحانه که وعده بسیار مهمی است را میل نمائید. پس بنابراین یکی از بهترین زمان های مصرف گینر نیم ساعت تا یک ساعت پس از وعده صبحانه میباشد که به هضم بهتر مواد غذایی مصرف شده در وعده صبح نیز کمک خواهد نمود.

استفاده از گینر در وعده پس از نهار ***

بیاید فرض کنیم تمرین شما در زمان حدود ۵ عصر میباشد. اگر شما صبحانه را در ساعت ۹ صبح میل نموده باشید و نهارتان را در ساعت ۱ بعد از ظهر٬ میتوانید حدود ساعت ۲ یک وعده از مکمل گینر خود را استفاده نمائید. با اینحال پیش از تمرین نیز نیاز به یک وعده غذایی سبک پر انرژی و مغذی خواهید داشت.

استفاده از گینر در وعده پس از تمرین *****

در هر دو وعده صبح و پس از تمرین بدن در شرایط کاتابولیک به سر میبرد با این تفاوت که شما با مصرف مواد مغذی در وعده صبحانه صرفا فرآیند کاتابولیک را متوقف میکنید اما در وعده پس از تمرین در صورت رسیدن منابع کافی غذایی و مکمل های مناسب به بدن٬ شما علاوه بر توقف کاتابولیسم٬ شرایط آنابولیکی پر شدتی را برای بدن خود مهیا میکنید که در پی آن رشد عضلانی اتفاق می افتد.

استفاده از گینر در وعده پیش از خواب **

اگر شما به مقدار کافی در وعده شام منابع کربوهیدراتی با هضم متوسط و پروتئین دریافت کرده باشید؛ و قبل از خواب یک تا دو لیوان شیر بنوشید؛ به صورت تقریبی کالری و مواد مغذی مورد نیاز را برای بدن خود به صورت کافی تامین کرده اید و مصرف گینر در وعده پیش از خواب ضرورتی نخواهد داشت. با اینحال اگر احساس میکنید که فرد سخت رشدی هستید؛ میتوانید یک پیمانه گینر را در مخلوطی از شیر مصرف نمائید.

به قلم پوریا حسنی؛ تهیه و تنظیم مطلب توسط تیم تولید محتوای بادی‌من، استفاده از مطالب بدون ذکر منبع ( بادی‌من ) و به منظور مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلی
اینستاگرام
سبد خرید
تماس با ما