مکمل شناسی

هنگام خرید مکمل پروتئین به چه نکاتی دقت کنیم؟

فروشگاه مکمل بدنسازی

قبل از خرید مکمل های پروتئین اگر به یک سری نکات فنی توجه کنید می توانید خرید موفق تر و موثر تری انجام دهید. آنچه که لازم است قبل از خرید یک مکمل پروتئینی بررسی کنید در این مقاله به صورت خلاصه مطرح شده است؛ اگر چه پروتئین وی به عنوان سلطان پودرهای پروتئینی مورد استفاده قرار میگیرد اما دیگر پودرهای پروتئینی از جمله کازئین و سویا هم امروزه جایگاه خاص خود را پیدا کرده اند. هر کدام از اینها فواید خاص خود را دارند که می تواند خواص وی را افزایش دهند برخی از شرکت های مکمل سازی متوجه این اثرات شده اند و هم اکنون محصولاتی را تولید می کنند که حاوی ۳ نوع پروتئین مذکور است؛ این بخش از پودرهای پروتئینی٬ در دسته مکمل پروتئین ترکیبی قرار میگیرند. استفاده از نکاتی که در ادامه گفته میشود کمک می کند تا بهترین مکمل پروتئین را برای خود با توجه به شرایط فردی انتخاب و خریداری کنید .

چگونه یک مکمل پروتئین خوب انتخاب کنیم؟

  1. پروتئین های مختلف سرعت هضم متفاوتی دارند؛ پروتئین وی با سرعت زیاد هضم می شود پروتئین سویا را می توان با سرعت هضم متوسط معرفی کرد و پروتئین کازئین هم دیر هضم به حساب می آید یعنی که اگر محصولی باشد که حاوی هر ۳ پروتئین باشد تا چندین ساعت برای بدن آمینو اسید تامین می کند و سنتز پروتئین برای مدتی طولانی حفظ می شود و در عین حال جلوی تخریب عضلات گرفته می شود. شما میبایست بررسی کنید و ببینید آیا قبل از خواب به مصرف پروتئین نیاز دارید و یا نه٬ اگر پاسخ آری میباشد؛ به پروتئین کازئین نیاز خواهید داشت. مثالی دیگر اینکه بررسی کنید و ببینید در وعده بعد از تمرین به اندازه کافی پروتئین دریافت میکنید؟ اگر پاسخ منفی است به یک پروتئین با جذب سریع به مانند پروتئین وی نیاز پیدا میکنید.
  2. پودر های پروتئینی امروزی طعم های متنوعی دارند و دیگر فقط مجبور نیستید بین طعم وانیل و شکلات و توت فرنگی یکی را انتخاب کنید چرا که طعم های جدید و جالب دیگری هم مثل کاپوچینو شکلات دوبل و.. هم وجود دارد که مصرف آنها را دلچسب تر می کند. پس حتما قبل از خرید به طعم پروتئین انتخاب شده دقت کنید چرا که باید مدتی بین دو هفته تا یکماه مکمل خود را مصرف نمایید و اگر طعم دلخواه شما نباشد٬ ممکن است کمی مصرف آن برای شما سخت شود.
  3. اگرچه شاید در جدول برخی پروتئین ها با مقداری چربی اشباع شده مواجه شوید اما باید یادتان باشد که این چربی ها به بالا ماندن ترشح تستسترون در بدن کمک می کنند علاوه براین بخش عمده چربی اشباع در پروتئین ها در شکل تری گلیسیرید با شاخه متوسط است که در نکته ۶ به آن می پردازیم MCT ها استعداد زیادی برای ذخیره شدن به صورت چربی در بدن ندارند و بیشتر این استعداد را دارند که صرف تامین انرژی شوند.
  4. دنبال پودری باشید که در هر وعده مصرف کمتر از ۵ گرم کربوهیدرات داشته باشد. وقتی که می خواهید پروتئین بخرید نیازی نیست که پول خود را صرف کربوهیدرات کنید بنابراین دنبال پروتئین های کم کربوهیدرات باشید اگر می خواهید در کنار پروتئین خود کربوهیدارت مصرف کنید بهتر است که آن را از غذا تامین کنید
  5. در عناصر تشکیل دهنده بعضی پروتئین ها به مخلوط gum بر می خورید که مبنای کربوهیدراتی دارد و برای لعاب دادن به پروتئین استفاده می شود که نوشیدن آن را دلچسب تر می نماید و باعث می شود مخلوط حالت کرمی بگیرد و خیلی آبکی نباشد.
  6. چربی های سالم ( روغن های MCT مثل روغن کنجد٬ زیتون٬ و روغن های گیاهی٬ روغن بذر کتان۲ امگا۳ میباشند) که به صورت توده چربی ذخیره نمی شوند و علاوه بر آن می توانند به چربی سوزی هم کمک کنند؛ مضاف بر آن زمان هضم پروتئین را افزایش می دهد.
  7. دنبال محصولاتی باشید که در هر پیمانه حداقل ۲۰ گرم پروتئین تامین کنند اگر مکملی باشد که در هر وعده کمتر از این تامین کند یعنی این که باید برای تامین پروتئین کافی بیشتر از یک پیمانه در هر وعده مصرف کنید و در نتیجه پروتئین تان زودتر به پایان می رسد و معمولا این ها کربوهیدرات و چربی بیشتری دارد.
  8. به لیبل ایزوله٬ کنسانتره و هیدرولیزه بودن پروتئین خریداری شده دقت نمائید. اگر مبتدی هستید و حساسیت به لاکتوز ندارید٬ هیچ نیازی به خریداری پروتئین های ایزوله گران قیمت نخواهید داشت و کار شما با یک پروتئین کنسانتره البته اصل و با کیفیت راه می افتد.
  9. یکی از معضلات در کشورمان تعدد وجود مکمل های تقلبی در مراکز نامعتبر میباشد. حتما مکمل خود را از داروخانه و مرکز معتبر فروش مکمل تهیه و خریداری نمائید. به این نکته در هنگام خرید توجه داشته باشید که مکمل مذکور دارای لیبل استعلام اصالت سازمان غذا و دارو باشد و در هنگام خرید از طریق سامانه پیامکی٬ حتما اصالت مکمل خریداری شده را استعلام نمائید.

تهیه و تنظیم مطلب توسط تیم تولید محتوای بادی‌من، استفاده از مطالب بدون ذکر منبع ( بادی‌من ) و به منظور مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد.

1 نظر در “هنگام خرید مکمل پروتئین به چه نکاتی دقت کنیم؟

  1. Avatar ممد گفت:

    خدا قوت،
    میشه به جای وی از آمینو وی استفاده کرد.. چون هزینه تکرار دوره وی زیاده!
    ممنون!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *