تغذیه ورزشی

آیا مصرف بیش از اندازه پروتئین باعث رشد بیشتر عضلات میشود؟

مصرف زیاد پروتئین همیشه بهتر نیست و باعث عضله سازی بیشتر نمیشود. در واقع بهترین حالت این است که شما به اندازه و به درستی میزان مورد نیاز بدن خود به پروتئین را محاسبه نمائید و پس از آن اقدام به مصرف پروتئین در ساعات مختلف شبانه روز از منابع غذایی و مکمل نمائید. مصرف بیشتر همیشه بهتر نمی‌باشد که در این مورد می‌توان نوشیدنی‌‌های پروتئینی را مثال زد. تحقیقات نشان داده که حداکثر سنتز پروتئین در عضلات زمانی‌ رخ خواهد داد که شما ۲۰ تا ۳۰ گرم پروتئین به شکل مکمل را مصرف کنید. مصرف زیاد از این حد تاثیرات آنابولیک بیشتری را برای نخواهد داشت. متعاقبا بیشتر متخصصان تغذیه پیشنهاد میکنند که در طول روز ۲۰ تا ۳۰ گرم پروتئین را در بازه‌های زمانی‌ مختلف استفاده کنید.

چه میزان پروتئین برای عضلات نیاز می باشد

اما در مورد وعده‌های غذایی جریان اینقدر دقیق و مشخص نمی‌باشد. در یک تحقیق که توسط نیکلاس دئوتس و رابرت ولف انجام شد معلوم شد که وعده های غذایی حاوی بیشتر از ۳۰ گرم پروتئین به شدت آنابولیک هستند. اما تفاوت در چیست وعده‌های غذایی باعث تحریک آزاد سازی انسولین میشوند که از تجزیه پروتئین و کاهش سطح آمینو اسید‌ در جریان خون جلوگیری می‌کند. وعده‌های غذایی حاوی بیشتر از ۳۰ گرم پروتئین به شکل جالبی‌ خاصیت آنابولیک بسیار زیادی پیدا میکنند؛ زیرا آنها باعث افزایش جریان آمینو اسید‌ها به نسبت پروتئینی که در وعده غذایی وجود دارد میشوند. دئوتس و ولف پیشنهاد دادند که مصرف پروتئین بیشتر در وعده‌های صبحانه و ناهار و همچنین مصرف پروتئین بالا در وعده شام میتواند باعث بهبود سنتز پروتئین شود. در مورد تمرین هم بهترین زمان مصرف پروتئین وعده پس از تمرین میباشد.

بصورت کلی یک بدنساز خانم در طول شبانه روز حداقل ۱.۵ گرم باید پروتئین مصرف کند. این مورد در آقایان حداقل ۲ گرم پروتئین میباشد که اولویت مصرف را باید منابع غذایی و پس از آن مکمل ها در نظر بگیرید.

تهیه و تنظیم مطلب توسط تیم تولید محتوای بادی‌من، استفاده از مطالب بدون ذکر منبع ( بادی‌من ) و به منظور مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *