اخبار سلامت

تاثیر دوش آب گرم و سرد بر رشد عضلات و اشتها

محققان دانشگاه وسترن استرالیا٬ مردان ورزشکاری را برای ۴۰ دقیقه تحت تمرین با تردمیل قرار دادند و سپس از آنها خواستند بلافاصله ۲۰ دقیقه در یک وان پر شده از آبی با دمای ۱۵ درجه سانتی گراد حمام کنند. طبق گزارش محققان که در شماره ۲۰۱۱ ژورنال علم و طب در ورزش به چاپ رسید، پس از دوش آب سرد٬ افراد در یک رستوران سلف سرویس حدود ۲۰۰ کالری صبحانه بیشتری خوردند نسبت به کسانی که دوش نگرفته بودند.

تاثیر استحمام بر اشتها و رشد عضلانی

این مصرف غذای بیشتر و افزایش اشتها می تواند به دلیل کاهش سطوح لپتین باشد و افزایش سطوح گریلین – دو مورد از هورمون هایی که وظیفه تنظیم اشتها و احساس سیری را بر عهده دارند. بنابراین اگر در تلاش برای چربی سوزی هستید، شاید استفاده از دوش آب سرد گزینه مناسبی برای شما نباشد. بالعکس کسانی که دچار کمبود اشتها هستند و در پی افزایش وزن، بهتر است استفاده از دوش آب سرد پس از تمرین را مدنظر قرار دهند. اگر نمی توانید آب سرد را تحمل کنید از دوش آب ولرم استفاده کنید. محققان کشف کردند حتی وقتی افراد از حمام با آبی حدود ۳۲ درجه سانتی گراد به مدت ۲۰ دقیقه پس از تمرین استفاده کردند، باز هم پس از آن حدود ۲۵۰ کالری غذای بیشتری میل نموده اند.

تهیه و تنظیم مطلب توسط تیم تولید محتوای بادی‌من، استفاده از مطالب بدون ذکر منبع ( بادی‌من ) و به منظور مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *