اخبار سلامت, تغذیه ورزشی, حرکت شناسی بدنسازی

آیا افزایش یا کاهش وزن بدون ورزش کردن امکانپذیر است ؟

آنچه که در علم تغذیه به همراه ورزش اصولی و علمی به عنوان افزایش وزن قلمداد میشود٬ افزایش توده ی عضلانی همراه با کمترین میزان رشد چربی در بدن است. همچنین کاهش وزن در به صورت علمی و اصولی کاهش توده چربی و به عبارتی چربی سوزی بدون از دست دادن بافت عضلانی میباشد. پس چاق شدن و لاغر شدن را با کاهش وزن و افزایش وزن اشتباه نگیرید. افزایش چگالی عضلانی و کاهش بافت چربی در بدن بدون انجام تمرینات با وزنه و ورزش٬ بدون داشتن تغذیه علمی و اصولی امکان پذیر نیست.

چرا پس از کاهش وزن پوستمان شل میشود ؟

افراد میتوانند با نخوردن غذا و اعمال محدودیت شدید کالری لاغر شوند. ولی در اینصورت با شل شدن پوست و از بین رفتن عضلات بدون هیچگونه تناسبی بدن آنها سایز کم میکند و لاغر شدن در پی کاهش شدید کالری بدون تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن٬ عوارض بسیاری را در پی دارد . هدف از کاهش وزن و افزایش وزن در رژیم های اصولی صرفا تغییر سایز نیست بلکه تناسب اندام و شکل گرفتن بدن بدون هیچگونه عوارض و آسیب به آن میباشد. پس شما نمیتوانید با یک قرص خاص٬ کپسول های لاغری٬ کپسول های افزایش وزن٬ غذا نخوردن و یا خوردن انواع غذا ها و خوراکی های پرچربی و کم ارزش از لحاظ ارزش غذایی…که در کانال های زرد و دروغین تبلیغ میشوند افزایش وزن با کیفیت ( عضلانی ) و یا کاهش وزن با کیفیت ( بدنی متناسب و شکیل ) داشته باشید . یک رژیم غذایی اصولی با هدف کاهش وزن دارای زنجیره ای از مواد غذایی کم کالری اما با ارزش غذایی بالا میباشد و بنابراین فرد٬ وعده های غذایی خود را در ۵ وعده در طول روز استفاده میکند؛ اما نوع تغذیه دارای تفاوت های بسیاری میباشد که شخص را در مسیر کاهش وزن و چربی سوزی نگه میدارد.

به منظور افزایش وزن ٬ کاهش وزن اصولی چه باید کرد؟

ورزش و تغذیه اصولی٬ استفاده از مکمل های اصلی٬ مجاز و مورد تایید وزارت بهداشت٬ داشتن برنامه تمرینی و غذایی علمی و اصولی زیر نظر پزشک و مربی به منظور داشتن بدنی متناسب الزامیست. در این بین قالبا مراجعه کنندگان خانم هستند که به دلیل عدم آگاهی و مطالعه کافی به دنبال قرص های چاقی و لاغری میگردند. قرص چاقی و لاغری وجود ندارد و شما نمیتوانید تنها با خوردن یک قرص٬ بدون آسیب رساندن به سیستم گوارش٬ کبد کلیه ها و…شاهد افزایش وزن و یا کاهش وزن باشید. در بسیاری از مکمل هایی که در همین کانال های غیر مجاز تبلیغ میشوند؛ شاهد وجود مواد مخدر و داروهای کشنده نیز در قرص های لاغری غیر مجاز بوده و هستیم و اگر کمی اخبار را دنبال کنید٬ متوجه عوارض و آسیب‌های موقت و حتی دائمی آنها خواهید شد! بدون ورزش شما نمیتوانید بدنی متناسب و شکیل داشته باشید و صرفا ممکن است از وزن شما کم و یا به آن اضافه شود. حتی مکمل های غذایی و ورزشی اصلی و مجاز مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو که بدون هیچگونه عوارض جانبی هستند و صرفا به مانند وعده غذایی عمل میکنند٬ انواع چربی سوز٬ گینر افزایش وزن و…نیز در صورت انجام فعالیت ورزشی و به خصوص بدنسازی تاثیر مطلوب دارند و در صورتی که عضلات شما درگیر نشوند نمیتوانید آن حجم از مواد غذایی را تبدیل به سایز و البته وزن عضلانی نمائید. اگر محصولی به شما تبلیغ شد که بدون انجام چنین مواردی شما را بدون زحمت به هدف میرساند قطعا در سلامت٬ اصالت و کارایی محصول مورد نظر و آن مجموعه شک نمائید.

تهیه و تنظیم مطلب توسط تیم تولید محتوای بادی‌من، استفاده از مطالب بدون ذکر منبع ( بادی‌من ) و به منظور مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *