blank

صفحه اصلی / مکمل شناسی / فواید و عوارض مصرف ال کارنیتین چیست؟

فواید و عوارض مصرف ال کارنیتین چیست؟

blank

ال کارنیتین، به همان اندازه که مفید است می‌تواند عوارض نیز داشته باشد. ال کارنیتین، که اغلب به نام کارنیتین شناخته می‌شود، یک آمینو اسید است. مرکز پزشکی دانشگاه مریلند در این موضوع توضیح می‌دهد که این ماده می‌تواند به بدن شما کمک کند تا از طریق فرآیند اکسیداسیون چربی، چربی را به انرژی تبدیل کند. اثرات کارنیتین، فقط محدود به این فرآیند نمیباشد، بلکه ممکن است بخاطر توانایی‌اش در کاهش استرس اکسیداتیو، بتواند انواع مشکلات پزشکی را نیز درمان کند اما کارنیتین، به همان مقدار که مفید است، می‌تواند عوارض جانبی نیز داشته باشد.

بررسی فواید مصرف ال کارنیتین

اثرات ال کارنیتین در کاهش وزن

به گفته‌ی مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، کارنیتین به طور معمول برای کاهش وزن استفاده قرار می‌شود. این مرکز توضیح می‌دهد که ممکن است کارنیتین با کمک به افزایش توده‌ی عضلانی و کاهش توده چربی بدن، باعث شود که وزن بیشتری از دست دهید. افزایش توده‌ی عضلانی منجر به افزایش سرعت سوخت و ساز شما می‌شود، که یعنی شما کالری زیاد تری در طول روز می‌سوزانید. علاوه بر این، مرکز پزشکی دانشگاه مریلند می‌گوید که ممکن است کارنیتین، توده‌ی چربی را کاهش دهد. با اینحال این موسسه یادآوری می‌کند تحقیقی که این مزیت را برای کارنیتین برشمرده، چندان قانع کننده نیست.

اثر کارنیتین بر کاهش استرس متابولیک

اگرچه ورزش فواید زیادی برای سلامت کلی شما دارد، اما منجر به ایجاد استرس متابولیک نیز می‌شود، که می‌تواند اثراتی مانند تجمع آمونیاک بوجود آورد. با این حال بعضی تحقیقات نشان می‌دهند که ممکن است کارنیتین، قادر به کاهش اثرات استرس متابولیک باشد. مطالعه‌ای که در نسخه‌ی دسامبر ۲۰۰۸ «مجله بین المللی تغذیه ورزشی و متابولیسم تمرینی» منتشر شد، نشان می‌دهد که مصرف دو گرم مکمل ال کارنیتین در روز، منجر به کاهش تجمع آمونیاک می‌شود. این محققان می‌گویند که شاید مصرف مکمل کارنیتین بطور منظم و‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ پی در پی بتواند استرس متابولیک مرتبط با ورزش را کاهش دهد.‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍

بررسی عوارض مکمل ال کارنیتین

ناراحتی دستگاه گوارش‍ی

به گفته‌ی موسسه‌ی لینوس پائولینگ در دانشگاه ایالتی اورگان، خطر ابتلا به عوارض جانبی کارنیتین، بطور کلی کم است. با اینحال ممکن است مکمل کارنیتین منجر به ناراحتی گوارشی از جمله درد شکم و تهوع شود. این مورد شایع نیست اما در صورت وقوع با قطع مصرف این مورد براحتی رفع میشود.

ال کارنیتین و بوی بدن

به گفته موسسه لینوس پائولینگ، یکی دیگر از عوارض جانبی بالقوه مکمل کارنیتین، بوی بد بدن (بوی ماهی) است! این موسسه اشاره می‌کند که مصرف دوزهای بیشتر از ۳۰۰۰ میلی گرم در روز، می‌تواند این بوی بد را بوجود آورد؛ در حالی که در دوز های ۳۰۰۰ میلی گرم و کمتر این مورد مشاهده نشده است. به گفته‌ی مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، استفاده از این مقدار در بعضی موارد برای بهبود بیماری‌های قلبی، بیماری عروق محیطی، خستگی مزمن و ناباروری مردان توصیه می‌شود.

تهیه و تنظیم مطلب توسط تیم تولید محتوای بادی‌من، استفاده از مطالب بدون ذکر منبع ( بادی‌من ) و به منظور مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلی
اینستاگرام
سبد خرید
تماس با ما