تغذیه ورزشی

میوه تازه مفیدتر و بهتر است یا میوه خشک شده؟

میوه خشک شده یا میوه تازه

میوه ها با محتوای مواد مغذی و فیبر بالایی که دارند، یک بخش ضروری از یک رژیم غذایی سالم هستند. به طوری که میوه تازه برای مدت طولانی، بهترین گزینه در نظر گرفته شده است اما میوه های خشک شده، بسیاری از همان مزایا را دارند. با این حال به منظور استفاده از حداکثر مزایای هر میوه ای که انتخاب می کنید (چه آن میوه تازه باشدو چه خشک شده باشد) باید اندازه سهم را مدنظر داشته باشید.

مقایسه میوه خشک و تازه در تراکم مواد مغذی

غذاهای متراکم از مواد مغذی، آنهایی هستند که حاوی مقادیر زیادی از انواع ویتامین، مواد معدنی یا سایر ترکیبات ارتقا دهنده سلامت با تعداد نسبتا کمی کالری هستند. میوه های تازه و خشک شده، هر دو سالم و مفید و از نظر مواد مغذی، متراکم هستند. تفاوت اساسی بین این دو گزینه، آن است که بیرون کشیدن آب در میوه های خشک شده، هم مواد مغذی و هم کالری ها را تغلیظ می کند.  این مسئله در صورتی که در حال پیاده روی یا ورزش کردن هستید و کالری های آسان و در دسترس می خواهید، ممکن است مفید باشد اما به ضرر کسانی میباشد که سعی در کاهش وزن دارند. پایبندی به اندازه سهم استاندارد یک چهارم فنجان میوه خشک شده برای اطمینان از اینکه مواد مغذی مطلوب را دریافت می کنید و از زیاده روی در مصرف کالری اجتناب می نمایید، مهم است.

مقایسه میوه تازه و خشک در مقدار قند و کالری

فرآیند خشک کردن، مواد مغذی و کالری ها در یک وعده میوه خشک شده را تغلیظ می کند. با این حال در هنگام مقایسه اندازه های سهم استاندارد، انواع خشک و تازه حاوی مقادیر مشابهی از کالری و قند هستند. به عنوان مثال یک وعده یک چهارم فنجانی از سیب خشک شده، ۵۲ کالری و ۱۲ گرم قند دارد. یک وعده حدود ۱ فنجان از سیب تازه، ۶۵ کالری و ۱۳ گرم قند دارد. بنابراین با پایبندی به اندازه های سهم مناسب، محتوای قند و کالری این دو نوع، تفاوت قابل توجهی ندارد. با این حال یک وعده میوه تازه، حجم و آب بیشتری نسبت به میوه خشک شده ارائه می دهد که به سیر نگه داشتن شما کمک می کند، یک مزیت مفید برای کسانی که مراقب سایز دور کمرشان هستند.

مقدار ویتامین ها در میوه تازه در مقایسه با میوه خشک شده

در طول فرآیند خشک کردن میوه ها، برخی مواد مغذی حساس به حرارت مانند ویتامین C، ویتامین های B و ویتامین A، به مقدار کم تقلیل می یابند. به عنوان مثال ۲ فنجان سیب تازه حدود ۶ میلی گرم ویتامین C و ۴ میکروگرم فولات فراهم می کند در حالی که ۱/۴ فنجان سیب خشک شده حاوی فقط ۰٫۸ میلی گرم ویتامین C است و فاقد فولات می باشد. با این حال به طور کلی، میوه خشک شده، بسیاری از خواص سلامتی میوه تازه را ارائه می دهد. البته تا زمانی که در مقادیر مناسب و به اندازه مصرف شود.

تهیه و تنظیم مطلب توسط تیم تولید محتوای بادی‌من، استفاده از مطالب بدون ذکر منبع ( بادی‌من ) و به منظور مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *