علم تمرین

مراحل مهم آمادگی برای مسابقات کراسفیت

مسابقات کراس فیت آقایان

انجام تمرینات روزانه ی کراس فیت در خانه یا باشگاه، کاملا با آماده کردن ذهن و جسم برای شرکت در رقابت های کراس فیت متفاوت می باشد. در این مقاله نحوه ی آماده شدن برای شرکت در مسابقات کراس فیت را به شما توضیح می دهیم تا بتوانید در روز مسابقه به بهترین شکل ممکن به رقابت بپردازید. درست مانند همه ی رقابت های ورزشی، مسابقات کراسفیت نیز بسیار سخت و دشوار می باشند. نکته ای که کراس فیت را از سایر ورزش ها متمایز می کند، داشتن مهارت های گوناگون و بالای یک ورزشکار کراس فیت برای شرکت در رقابت ها می باشد. از آنجایی که کراس فیت شامل تمرینات مختلف نظیر ددلیفت های به شدت سنگین و نیم مایل (تقریبا 804 متر) شنا می شود، آمادگی جهت حضور در رقابت ها نیاز به استراتژی هوشمندانه و بی عیب و نقص دارد. داشتن مهارت در تمامی تمرین ها به معنی انجام تمامی تمرین ها می باشد و دانستن نقطه ی شروع برای افرادی که به تازگی قصد شرکت در رقابت ها را دارند، دشوار است. اگر تمرینات روزانه ی کراس فیت را به خوبی انجام می دهید و قصد شرکت در رقابت ها را دارید، این مقاله برای شما مفید واقع خواهد شد.

نقاط ضعف خود را ارزیابی کنید

میزان قدرتمندی افراد با یکدیگر متفاوت است. برخی از دیگری قدرتمندتر هستند، برخی حرکات ژیمناستیک را بهتر انجام می دهند و برخی دیگر می توانند بدون آن که ذره ای فشار احساس کنند مایل ها بدوند. بنابراین قدرتمند بودن به تنهایی برای شرکت در رقابت های کراس فیت کافی نمی باشد. اما اگر ضعف محسوسی داشته باشید، آن ضعف در صحنه ی رقابت ها به طرز چشمگیری آشکار خواهد شد. ممکن است در انجام تمرینات ددلیفت ضعیف باشید یا اینکه هنگام خستگی در شانه ی خود احساس درد کنید. در هر صورت لازم است تا ضعف خود را زودتر شناسایی کنید.
راه حل: از شخصی که مورد احترام و اطمینان شما می باشد بازخورد صریح بگیرید، سپس خود را با بهترین ورزشکاران در گروه تان مقایسه کرده و مشاهده کنید که آنها قادر به انجام چه تمریناتی هستند. شدت تمرین را در نقاطی که احساس ضعف میکنید افزایش داده و در نهایت نقاط ضعف خود را تبدیل به نقاط قوت کنید.

زمان بیشتری را به تمرین کردن اختصاص دهید

کراس فیت می تواند زندگی شما را تغییر دهد حتی اگر تنها چند جلسه در هفته باشد. اما زمانی که به نقطه ی آمادگی برای شرکت در مسابقات برسید دیگر جلسات مرتب هفتگی کافی نخواهند بود. کراس فیترهای حرفه ای و رده بالا نسبت به ورزشکارانی که صرفا به دلیل علاقه مندی تمرینات کراس فیت را انجام می دهند در انجام تمرینات، ظریف تر و کارآمدتر عمل می کنند چرا که ساعات بیشتری از روز خود را در باشگاه می گذرانند. کراس فیتر های حرفه ای دارای تکنیکی خودکار، شرایط فیزیکی مافوق بشری و قدرتی باورنکردنی می باشند و هیچ یک از این خصوصیات اتفاقی نمی باشند بلکه در اثر زمان و تلاشی است که این ورزشکاران صرف انجام تمرینات کراس فیت می کنند.
راه حل: اگر 3 تا 4 روز در هفته لیفت انجام می دهید همین روال را ادامه دهید تا نقاط ضعف خود را در قسمت بالاتنه شناسایی و تقویت کنید. می توانید لیفت المپیک، تمرینات فول بادی بیشتر جهت افزایش قدرت و عضله سازی، تمرینات قدرتی و هر آنچه که فکر می کنید به آن نیاز دارید را انجام دهید.

با رقیبان خود به تمرین کردن بپردازید

بسیاری از ورزشکاران در رقابت ها ضعیف عمل می کنند چرا که فقط با هم گروهی های خود به تمرین می کنند و همیشه سرآمد گروه خود هستند. آنها با وزنه های مشخص، هم گروهی های خود را شکست می دهند و احساس می کنند که بهترین هستند. هیچ مشکلی در احساس برتر بودن نیست اما بهترین بودن در گروه خود به معنای بهترین جهان بودن نیست، مگر این که اسم و فامیل شما “مت فریزر” یا “تیا کلیر تومی” (برترین ورزشکاران تاریخ کراس فیت در جهان) باشد، همیشه ورزشکاری پیدا می شود که از شما بهتر باشد و لازم است تا شما از بهتر از خودتان یاد بگیرید.
راه حل: شروع به تمرین کردن با کراس فیتر هایی کنید که سطحشان از سطح فعلی شما بالاتر است (ایده آل ترین حالت زمانی است که آنها هم قصد شرکت در رقابت ها را داشته باشند). به عنوان شخصی که در مسابقات کراس فیت سال 2015 شرکت داشته است می توانم اطمینان دهم که هیچ احساسی بهتر از مشارکت در گروهی نیست که تک تک اعضایش برای مسابقات کراس فیت آماده می شوند.

آرامش خود را حفظ کنید

حتی سنگین ترین و سخت ترین تمرینات روزانه ی کراس فیت در آخر تنها یک جلسه ی تمرین هستند در حالی که آمادگی برای شرکت در رقابت های کراس فیت شامل سه بار به اتمام رساندن سخت ترین جلسات تمرینی روزانه ی کراس فیت در روز (حتی آخر هفته) می باشد. داورهای مسابقه به بخشندگی مربی های شما نیستند و اگر از لحاظ روانی و جسمی آماده نباشید شکست خواهید خورد. ممکن است که در باشگاه اعتماد به نفس کافی را داشته باشید اما توانایی حفظ آن را در یک باشگاه نا آشنا یا فضایی که تماشاگران حضور دارند نیز خواهید داشت؟ اگر هنگام رتبه بندی و در وسط یک تمرین بسیار مهم یکی از تکرارهای ست شما حساب نشود چه واکنشی نشان خواهید داد؟ چطور مسابقه را ادامه خواهید داد در حالی که از همیشه درد بیشتری احساس می کنید و هنوز 5 تمرین دیگر پیش رو دارید؟ اگر پاسخ این سوالات را نمی دانید یعنی از لحاظ روانی برای شرکت در مسابقات خود را آماده نکرده اید.
راه حل: زمان بسیار زیادی هم در باشگاه و هم در ذهنتان را صرف تجسم و تصور روز مسابقه کنید. هر چند محدود اما این کار به شما کمک می کند تا روز مسابقه مانند یک روز عادی دیگر در باشگاه به نظرتان بیاید.

لوازم ورزشی، تغذیه و مکمل های مناسب بدن خود را به طور کامل بشناسید

لوازم ورزشی، تغذیه و مکمل ها برای شرکت کنندگان در مسابقات کراس فیت فرقی با سایر ورزشکاران کراس فیت ندارد. به گفته ی “جاش برایانت” مربی ورزش های قدرتی در مقاله ای به نام آماده شدن برای شرکت در اولین مسابقه ی پاور لیفتینگ، امتحان چیزی جدید در روز مسابقه (حتی یک صبحانه ی فوق العاده حجیم) بزرگترین اشتباه برای تمامی ورزش ها به خصوص ورزش های قدرتی می باشد. به این دلیل که خود تمرین ها به اندازه ی کافی شما را به چالش کشیده و غافلگیر می کنند بنابراین نیاز به غافلگیری دیگری نمی باشد.
راه حل: هفته ها و ماه ها پیش از مسابقه مکمل ها و تجهیزات ضروری جهت شرکت در مسابقات را تهیه و در جلسات تمرین خود از آنها استفاده کنید.
لوازمی نظیر: مچ بند، کمربند، آرنج بند، زانو بند، پروتئین بارها و سایر میان وعده ها، آمینو اسید های شاخه دار و الکترولیت های حین تمرین.
در این مورد قاعده مند عمل کنید. از رقبای حرفه ای راجع به تجاربشان در ارتباط با مدیریت روز مسابقه و عاملی که بیشترین تاثیر را بر آن روز داشته سوال کنید. ساک باشگاه خود را شب قبل از مسابقه آماده کنید، خوب بخوابید و روز مسابقه را با آمادگی کامل شروع کنید.

ترجمه توسط تیم تولید محتوای بادی‌من (شبنم احدی) ، استفاده از مطالب بدون ذکر منبع ( بادی‌من ) و به منظور مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *