مکمل شناسی

بهترین روش و زمان مصرف مکمل پروتئین وی

بهترین زمان و روش مصرف پروتئین ها براساس سرعت جذب و هضم آنها ممکن است متفاوت باشد. در این مقاله قصد بررسی بهترین زمان مصرف پروتئین وی را داریم. همه میدانیم که پروتئین وی یک پروتئین زود جذب است. بنابراین به صورت کلی در دو وعده بسیار مهم میتوان از این پروتئین سود بسیار زیادی برد. این بدین معنا نیست که پروتئین وی در دیگر وعده ها عملکرد مناسبی از خود نشان نمیدهد. اما جذب سریع باعث میشود که این پروتئین به سرعت در بدن به مصرف برسد و شاید دیگر پروتئین ها با جذب میانه و حتی آهسته برای سایر وعده ها به مانند وعده قبل از خواب و ظهر مناسب تر باشند.

به منظور مشاوره و راهنمایی مصرف پروتئین وی میتوانید از بادی من کمک بگیرید

در نظر داشته باشید که این مقاله یک دستور مصرف کلی برای بهترین زمان مصرف پروتئین وی میباشد و اینکه چه مقدار باید مصرف کنید بسته به برند٬ شرایط بدنی شما٬ سابقه ورزشی و…ممکن است کاملا متفاوت باشد. شما حتما قبل و بعد از خرید مکمل از بادی من٬ از خدمات تخصصی مشاوره پیش و پس از خرید مکمل ما استفاده نمائید؛ تا بهترین نتیجه برایتان حاصل شود. مورد بعدی این است که زمان های اعلامی در این پست در صورت مصرف مکمل وی به تنهایی میباشد؛ بدین معنا که زمان مصرف پروتئین وی در کنار دیگر مکمل ها و با توجه به شرایط فردی ممکن است تغییر نماید. ما در اینجا اهمیت مصرف پروتئین در هر وعده را با ستاره مشخص میکنیم. چند مقاله به منظور ایجاد یک ذهنیت بهتر در زمینه مصرف پروتئین وی به شما پیشنهاد میدهیم که به منظور درک بهتر کاربرد و عملکرد این پروتئین حتما مطالعه نمائید:

استفاده از پروتئین وی در وعده صبح *****

در سالهای گذشته عقیده بر این بود که مکمل به صورت معده خالی اول صبح استفاده شود. این یک باور رایج و اشتباه است. مکمل میبایست تکمیل کننده وعده غذایی شما باشد. بنابراین مصرف آن با معده خالی اولا ممکن است باعث مشکلات گوارشی شود و دوم اینکه اگر شما وی را قبل از صبحانه مصرف نمائید؛ ممکن است اشتهای شما تحت تاثیر قرار گرفته و دیگر نتوانید صبحانه که وعده بسیار مهمی است را میل نمائید. پس بنابراین یکی از بهترین زمان های مصرف پروتئین وی نیم ساعت پس از وعده صبحانه میباشد که به هضم بهتر مواد غذایی مصرف شده در وعده صبح نیز به دلیل وجود آنزیم های مخصوص هضم و جذب در آن کمک خواهد نمود.

استفاده از پروتئین وی در وعده پس از تمرین *****

در هر دو وعده صبح و پس از تمرین بدن در شرایط کاتابولیک به سر میبرد با این تفاوت که شما با مصرف مواد مغذی در وعده صبحانه صرفا فرآیند کاتابولیک را متوقف میکنید اما در وعده پس از تمرین در صورت رسیدن منابع کافی غذایی و مکمل های مناسب به بدن٬ شما علاوه بر توقف کاتابولیسم٬ شرایط آنابولیکی پر شدتی را برای بدن خود مهیا میکنید که در پی آن رشد عضلانی اتفاق می افتد. مصرف پروتئین بلافاصله پس از تمرین با سرعت زیادی پروتئین را به صورت بلوک های اسیدهای آمینه به دلیل هضم راحت و جذب سریع وارد جربان خون مینماید و پس از فعل و انفعلاتی در عضله مجددا تشکیل فیبر های پروتئینی عضلانی میدهند.

مصرف پروتئین در دیگر وعده ها **

در سایر وعده ها مصرف پروتئین وی مگر به تشخیص مربی٬مشاور و متخصص تغذیه ضرورتی نخواهد داشت. در این وعده ها معمولا میتوان از دیگر مکمل ها همچون آمینو اسید٬ بی سی ای ای٬ گلوتامین ٬ کازئین و…سود برد. در روزهای استراحت نیز دریافت منابع پروتئینی اگر برای مثال به شکل پروتئین وی باشد؛ در وعده صبح و یک وعده نیز عصر انجام میپذیرد. پروتئین وی را میتوانید با آب و یا شیر کم چربی مخلوط نمائید. هر اسکوپ میبایست حداقل با ۲۰۰ سی سی از همین مایعات مخلوط شده و بلافاصله استفاده نمائید. در وعده پس از تمرین توصیه میشود پروتئین وی با آب مخلوط شود.

به قلم پوریا حسنی؛ تهیه و تنظیم مطلب توسط تیم تولید محتوای بادی‌من، استفاده از مطالب بدون ذکر منبع ( بادی‌من ) و به منظور مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *