مکمل شناسی

آگماتین چیست؟ هرآنچه میبایست در مورد مکمل آگماتین بدانید

آگماتین چیست؟

آگماتین (Agmatine) محصول دکربوکسیلاسیون (decarboxylation) از اسید آمینه آرژنین (آرژنین با حذف گروه کربوکسیل) است. این ماده به میزان کم و در گیاهان، ماهی و انواع گوشت ها یافت می شود، البته این ماده به طور طبیعی از طریق فعالیت میکروبی در روده ها نیز تولید می گردد. این مکمل به صورت آزاد به شکل سولفات آگماتین نیز تولید می شود. به دلیل اثرات مثبتی که آگماتین در افزایش انرژی و پمپاژ جریان خون به عضلات دارد؛ به عنوان یک ماده محبوب در بسیاری از مکمل های قبل و هنگام تمرین و در کنار دیگر مواد موثر مورد مصرف قرار می گیرد.

بررسی عملکرد آگماتین در بدن

آگماتین آنزیمی که اکسید نیتریک را در بدن شما تجزیه می کند، مهار نموده و در نتیجه به بالاتر رفتن سطوح اکسید نیتریک منجر می شود. اکسید نیتریک با کاهش فریکشن مرتبط با جریان خون باعث افزایش این جریان در عضلات می شود. در نهایت، افزایش جریان خون باعث تقویت پمپ‌های عضلانی و عروق در حین و بعد از تمرین شده و در عین حال انتقال مواد مغذی و اکسیژن رسانی به عضلات را بهبود می بخشد. این مکمل همراه با یک رژیم غذایی مناسب و تمرینات بدنی، به بهبود عملکرد بدنی و عضله سازی کمک می کند.

بهترین زمان و روش مصرف آگماتین

برای به حداکثر رساندن اثر اکسید نیتریک آگماتین، بهتر است آن را ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از ورزش مصرف کنید. سولفات آگماتین را می توان با آب یا هر نوع مکمل دیگری ترکیب و مصرف کرد. موثرترین دوز آن نیز ۷۵۰ تا ۱۵۰۰ میلی گرم در هر وعده است.

چه مدت طول می کشد تا آگماتین تاثیر خود را نشان دهد؟

این مکمل به محض ورود به جریان خون شروع به کار می کند، یعنی در حدود ۱۵ تا ۳۰دقیقه پس از مصرف. شما در این بازه زمانی افزایش در پمپ های عضلانی، عروق و استقامت عضلانی را تجربه خواهید نمود.

قیمت آگماتین چقدر است؟

آگماتین سولفات خالص بسته به اندازه و کیفیت محصول، از ۱۵۰ دلار تا ۲۵۰ دلار در هر ۱۰۰ گرم متغیر است. البته به دلیل قیمت بالایی که دارد، این ماده معمولاً با سایر ترکیبات در مکمل های قبل و در طول تمرین ترکیب می شود. بر اساس قیمت متوسط ۲۰۰ دلار در هر ۱۰۰ گرم و بر اساس یک وعده ۱۰۰۰ میلی گرمی در هر تمرین با ۴ جلسه تمرینی در هفته، این مکمل معمولاً حدود ۳۲ دلار در ماه هزینه دارد.

محصولات برتر مکمل آگماتین کدامند؟

RSP Nutrition Agmagen و MP Hybrid N.O دو محصول برتر آگماتین هستند که به جز اینکه از بالاترین مقادیر این ماده برخوردار هستند، کیفیت بالایی نیز دارند.

تهیه و تنظیم مطلب توسط تیم تولید محتوای بادی‌من، استفاده از مطالب بدون ذکر منبع ( بادی‌من ) و به منظور مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *