مکمل شناسی

مکمل استیل ال کارنیتین چیست؟ هرآنچه باید در مورد استیل ال کارنیتین بدانید

مکمل استیل ال کارنیتین

استیل ال کارنیتین (Acetyl L-Carnitine) یک مشتق استیله شده از اسید آمینه ال کارنیتین (یک بلوک ساختمانی پروتئین) است. این ماده بیشتر در گوشت قرمز (به ویژه گوشت گوسفند)، در مکمل های آزاد (ALCA یا ALCAR) و در بسیاری از مکمل های قبل از تمرین و کاهش وزن یافت می شود.

بررسی تاثیر و عملکرد استیل ال کارنیتین

استیل ال کارنیتین به بدن شما در تولید انرژی کمک می کند. به طور خاص، این ماده به بدن شما این امکان یا توانایی را می دهد تا اسیدهای چرب را از چربی ذخیره شده در میتوکندری سلولهای عضلانی که در آن می توان برای انرژی استفاده کرد، انتقال دهد. همین مسئله منجر به افزایش در استفاده از چربی بدن ذخیره شده برای انرژی یا همان افزایش متابولیسم چربی خواهد شد. این مکمل در کنار رژیم غذایی سالم و نیز فعالیت بدنی باعث کاهش چربی ذخیره شده در بدن می شود. زنجیره استیل در استیل ال کارنیتین همچنین توانایی عبور از سد خون و مغزی را داشته و وارد مغز می شود، جایی که به عنوان یک آنتی اکسیدان قدرتمند عمل کرده و ممکن است هوشیاری و تمرکز ذهنی را نیز بهبود بخشد.

بهترین زمان مصرف استیل ال کارنیتین

برای استفاده از خواص متابولیزه چربی این مکمل، بهتر است که آن را ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از ورزش مصرف نمایید. استیل ال کارنیتین را می توان با آب یا با هر نوع مکمل دیگری مخلوط و مصرف کرد. مؤثرترین دوز آن نیز ۱/۵ تا ۲ گرم در هر وعده می باشد.

چقدر طول می کشد تا استیل ال کارنیتین عمل کند؟

استیل ال کارنیتین به محض ورود به جریان خون، که به طور معمول ۱۵ تا ۳۰ دقیقه پس از مصرف است، شروع به کار می کند. کسانی که این مکمل را مصرف می نمایند، در این بازه زمانی افزایش هوشیاری و تمرکز ذهنی را تجربه می کنند. استفاده مداومِ آن به همراه رژیم غذایی مطلوب و یک تمرین بدنی خوب، در ۲ هفته اول استفاده، چربی ذخیره شده را در بدن کاهش می دهد.

قیمت استیل ال کارنیتین چقدر است؟

قیمت استیل ال کارنیتین، زمانی که به صورت خالص فروخته می شود، بسته به دوز و کیفیت محصول، بین ۳۰ تا ۵۰ دلار در هر ۱۰۰ گرم، متغیر است. به طور معمول، هرچه میزان بیشتری از آن بخرید، یا دوز محصول بیشتر باشد، در هزینه شما بیشتر صرفه جویی می شود. به طور کلی و بر اساس قیمت متوسط، این مکمل، به میزان ۴۰ دلار در هر ۱۰۰ گرم و بر اساس یک وعده دو گرمی در روز، در حدود ۲۵ دلار در ماه هزینه دارد.

تهیه و تنظیم مطلب توسط تیم تولید محتوای بادی‌من، استفاده از مطالب بدون ذکر منبع ( بادی‌من ) و به منظور مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد.

Reference

Acetyl L-Carnitine

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *