مکمل شناسی

بهترین مکمل ها جهت چربی سوزی و عضله سازی همزمان

مردی در حال مخلوط کردن وی در شیکر

آیا هدف شما سوزاندن چربی های بدن و ساخت عضلات جدید می باشد؟ در این مقاله مکمل هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که علاوه بر سوزاندن چربی های بدن، به میزان عضلات آن می افزایند. بسیاری از افراد بر این باورند که چربی سوزی و عضله سازی نمی توانند همزمان اتفاق بیفتند. اما این عقیده صحت ندارد. مطمئناً اگر تمرینات شما تنها متمرکز بر کاهش وزن باشند، سریع تر وزن خود را از دست خواهید داد. این امر در مورد عضله سازی نیز صدق می کند. اما اگر صبور باشید و به تغذیه ی خود توجه کافی داشته باشید، می توانید همزمان به هر دو هدف دست یابید و ممکن است نتایج به دست آمده را برای مدت طولانی تری حفظ کنید. عامل دیگری که در راه دست یابی به این هدف به شما کمک خواهد کرد مکمل ها می باشند. برخی از مکمل ها که به عضله سازی کمک می کنند، بهترین مکمل ها جهت چربی سوزی نیز می باشند. در این مقاله بهترین مکمل هایی که علاوه بر عضله سازی به چربی سوزی نیز کمک می کنند را به شما معرفی خواهیم کرد.

پروتئین وی ایزوله

رویکرد شما جهت دستیابی به هدف عضله سازی و چربی سوزی به طور همزمان در این جمله خلاصه می شود: انرژی مورد  نیاز عضلات را تامین کنید و تا جای ممکن چربی مصرف نکنید. که در هر دو حالت نیاز است تا به اندازه ی کافی پروتئین دریافت کنید. این امر با مصرف غذاهای سرشار از  پروتئین که عضلات جهت رشد خود به آنها نیاز دارند، میسر می باشد. اما اگر میزان کالری مورد مصرف روزانه ی شما محدود می باشد، به کمک  پروتئین وی می توانید بدون آن که بیش از حد کالری دریافت کنید، روزانه به اندازه ی استاندارد (1 گرم پروتئین به ازای هر 0.4 کیلوگرم از وزن بدن) پروتئین مصرف کنید.
مقدار توصیه شده: مقدار 20 تا 40 گرم 1 یا 2 بار در روز بعد از تمرین، به عنوان میان وعده یا جایگزین وعده ی غذایی مصرف شود.

کراتین

مطالعات متعددی تایید کرده اند که کراتین باعث افزایش قدرت و رشد کلی عضلات می شود. اما همانطور که دکتر کریسی کندال در مقاله ی خود به نام “چرا همه باید کراتین مصرف کنند” توضیح می دهد، کراتین باعث بهبود ریکاوری پس از تمرین و افزایش عملکرد بدن هنگام انجام تمرینات هوازی می شود. و با در نظر گرفتن این موضوع که برای چربی سوزی و عضله سازی نیاز به انجام تمرینات کاردیو و لیفت می باشد، تاثیر مصرف کراتین بر ریکاوری و توانایی بدن هنگام انجام تمرینات هوازی ترکیبی ارزشمند به نظر می رسد.
دلیلی دیگر جهت مصرف کراتین: مطالعات نشان داده است که کراتین به ورزشکاران حرفه ای کمک می کند تا هنگام کاهش وزن، قدرت و توانایی ورزشی خود را همچنان حفظ کنند.
مقدار توصیه شده: حدود 3 تا 5 گرم به صورت روزانه مصرف شود. یک هفته پروتکل بارگیری با دوز بالای کراتین اختیاری است، چرا که در طولانی مدت تفاوت خاصی ایجاد نمی کند.

آمینواسیدهای شاخه دار

آمینواسیدهای شاخه دار به چند دلیل بسیار محبوب می باشند. دلیل اول طعم فوق العاده ی آن ها می باشد و علاوه بر آن به آبرسانی بدن ورزشکاران حرفه ای کمک می کنند. مهم نیست چه هدفی را دنبال می کنید، این امر امتیازی بزرگ محسوب می شود. آمینواسیدهای شاخه دار مزایای منحصر به فرد تری نیز دارند، از جمله یکی از مزایای اصلی آنها  کنترل خستگی در حین تمرین می باشد. دکتر کریسی کندال در مقاله ی خود به نام ” آیا باید در حین تمرین آمینواسیدهای شاخه دار را بنوشم؟” توضیح می دهد که آمینواسیدهای شاخه دار هنگام پیروی از رژیم های غذایی باعث حفظ توده ی عضلانی شده و علاوه بر آن به بدن کمک می کنند تا هنگام کمبود کربوهیدرات در اثر پیروی از رژیم های غذایی، از چربی به عنوان سوخت جهت تامین انرژی استفاده کند. آمینواسیدهای شاخه دار برای ورزشکارانی که تمایل به افزایش عملکرد بدن خود با دریافت حداقل کالری دارند، ضروری می باشند.

تقویت کننده های نیتریک اکساید

تقویت کننده های نیتریک اکساید که به مکمل پمپ نیز معروف هستند نظیر ال-سیترولین و نیترات ها به کنترل خستگی در حین تمرین کمک می کنند و مواد مغذی را به عضلات درگیر می رسانند. تقویت کننده های نیتریک اکساید همچنین به برجسته شدن عضلات کمک می کنند، به همین دلیل است که بسیاری از ورزشکاران آنها را قبل از تمرین مصرف می کنند. اگر تمایل به ساخت عضلات برجسته دارید، تقویت کننده های نیتریک اکساید به تفکیک عضلات شما کمک خواهند کرد.

ال کارنیتین

ال کارنیتین از ابتدا مکمل محبوب بدنسازان جهت تفکیک عضلات بوده و هم اکنون نیز در میان ورزشکارانی که تمایل به ساخت عضلات خشک و همچنین قدرتمندتر شدن دارند، رایج می باشد. ال کارنیتین اسیدهای چرب را در میتوکندری مسدود کرده و باعث می شود تا بدن به جای ذخیره کردنشان از آنها به عنوان سوخت جهت تامین انرژی استفاده کند. همچنین ثابت شده است که ال کارنیتین بافت های عضلانی را حفظ می کند، جریان خون را افزایش می دهد و به بهبود ریکاوری پس از تمرین نیز کمک می کند.
مقدار توصیه شده: ترجیحا مقدار 1 تا 3 گرم همراه با وعده ی غذایی سرشار از کربوهیدرات مصرف شود.

دانه های بهشتی

دانه های بهشتی (فلفل ملگوتا یا دانه های گینه)  نوعی ادویه شبیه به دانه های فلفل دلمه ای بوده و طعم آن ترکیبی است از هل ، گشنیز ، مرکبات ، زنجبیل و جوز هندی. دانه های بهشتی ماده ای محبوب در تولید چربی سوزهای محرک و غیر محرک می باشند. این ماده تاثیر خاصی بر عضله سازی ندارد اما پژوهش ها ثابت کرده اند که دانه های بهشتی چربی ها و کالری ها را به طرز شگفت انگیزی می سوزانند و باعث فعال سازی سلول های چربی قهوه ای (سلول های چربی که هنگامی که سردمان می شود کالری می سوزانند) می شوند. اگر نسبت به مصرف چربی سوزها مردد هستید چرا که نمی خواهید کمبود کالری شما بیش از حد شدید شود، یک چربی سوز غیر متحرک نظیر دانه های بهشتی می تواند مفید واقع شود.

ترجمه توسط تیم تولید محتوای بادی‌من (شبنم احدی)، استفاده از مطالب بدون ذکر منبع ( بادی‌من ) و به منظور مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *