تغذیه ورزشی

آیا میتوانیم وی و گینر را باهم ترکیب نمائیم ؟!

برای آن دسته از افرادی که به نزدیکی وزن ایده آل خود٬ یعنی نیمه ی راه در مسیر افزایش وزن رسیده اند. کار کمی سخت تر است. پروسه ی وزن گیری کند تر میشود و بدن رو به چرب شدن میرود. اینجاست که دیگر تنها وزن گیری مطرح نیست و کیفیت وزن گیری و همچنین حفظ تفکیک عضلات بدن و افزایش توده عضلانی نیز مطرح میشود که گینر هایی با درصد کربوهیدرات بالا میبایست تبدیل به گینر هایی با درصد پروتئین بالا شود.

گینر با درصد پروتئین بالا یا ترکیب وی با کربوهیدرات؟!

یک راه حل استفاده همزمان گینر با درصد کربوهیدرات بالا (که به نسبت ارزانتر میباشد) با پروتئین وی است. شما همچنین میتوانید گینر و کربوهیدرات را به صورت جداگانه خریداری نمائید و آنها را با نسبت دلخواه با هم ترکیب کنید. بدین شکل فرد میتواند میزان و درصد مورد نظر را به صورت شخصی و بر اساس نیاز بدنی خود تنظیم نماید و به میزان ایده آل دست یابد. البته هماهنگی طعم های محصول نیز مهم است. میتوانند هر دو یک طعم باشند. وانیل و شکلات نیز با یکدیگر همخوانی دارند. همچنین میتوانید تنوع پروتئینی را در گینر با این کار افزایش دهید. برای مثال به گینر خود پروتئین کازئین٬ آلبومین و یا حتی پروتئین های ترکیبی اضافه نمائید که در نهایت تاثیر بسیار قابل توجهی در پیشرفت و عضله سازی شما خواهد داشت.

البته این ترکیبات بیشتر در بحث نیمه حرفه ای و حرفه ای مطرح است و افرادی که کمبود وزن شدید و سابقه تمرینی کمی دارند در ابتدای راه هستند و داشتن برنامه غذایی٬ برنامه تمرینی و مکمل های اولیه زیر نظر مربی و پزشک متخصص را میبایست در دستور کار قرار دهند. در پایان شما ملزم به ترکیب پروتئین و گینر نیستید و میتوانید به صورت جداگانه نیز آنرا مصرف نمائید و ترکیب شدن صرفا به منظور صرفه جویی در زمان میباشد.

تهیه و تنظیم مطلب توسط تیم تولید محتوای بادی‌من، استفاده از مطالب بدون ذکر منبع ( بادی‌من ) و به منظور مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *