مکمل شناسی

آیا مصرف هم زمان کراتین و پروتئین وی ممکن است؟

مصرف همزمان پروتئین وی و کراتین

شاید این سوال برای بسیاری از افراد آماتور پیش آمده باشد که آیا مصرف همزمان پروتئین وی به همراه کراتین امکانپذیر است؟ ما در این مقاله از چند جهت مختلف و به صورت علمی به بررسی مصرف هم زمان کراتین و پروتئین وی به صورت میکس شده خواهیم پرداخت. همچنین میخواهیم به این ابهام و سوال پاسخ دهیم که چرا و به چه منظور این دو مکمل به صورت همزمان مصرف میشوند.

مصرف کراتین به همراه پروتئین وی به چه منظور انجام میشود

در نظر داشته باشید که قبل از خریداری مکمل ها میبایست بررسی نمائید تا ببینید کدام مکمل برای شما کاربردی است و شما دقیقا در بدنتان با کمبود کدام ماده درشت مغذی و یا ریز مغذی در برنامه غذایی خود مواجه هستید. همچنین میتوانید به منظور انتخاب دقیق مکمل ها از واحد مشاوره تخصصی بادی من قبل از خرید کمک و مشاوره بگیرید. نکته طلایی و کلیدی این است که اگر شما کمبود وزن دارید؛ بهتر است به سراغ مصرف انواع مکمل گینر بروید که البته میتوانید کراتین و گینر را نیز به صورت همزمان مصرف کنید. پس این مقاله مرتبط با افرادی است که دارای BMI مناسبی هستند و دچار کمبود وزن شدیدی نیستند و قصد افزایش حجم و چگالی عضلات و به اصطلاح افزایش وزن پرچگالی که به آن در ایران به صورت عامیانه حجم خشک گفته میشود را دارند 🙂 که البته استفاده از این اصطلاح به لحاظ علمی اشتباه است و در مقالات علمی به این فرآیند افزایش حجم و چگالی خالص توده عضلانی گفته میشود چرا که در هر صورت بین ۴۵ تا ۷۵ درصد اعضای بدن را به استثنای استخوانها که مقادیر کمتری از مایعات در آنها وجود دارد؛ آب تشکیل داده است و این شامل عضلات نیز میشود 🙂 اشاره به این نکته نیز ضروری است که کراتین آب زیر پوست نمی اندازد! در بخش مقالات مربوط به مکمل کراتین به صورت دقیق و علمی و با ذکر منابع معتبر این موضوع را رد کرده‌ایم. مصرف انواع مکمل پروتئین شامل پروتئین وی به همراه کراتین مگر در مواردی خاص به صورت معمول برای افراد با تیپ بدنی مزومورف پیشنهاد میشود. این افراد در طول شبانه روز به کالری کمتری نسبت به افراد اکتومورف نیازمند هستند و میبایست پروتئین بیشتری به منظور افزایش حجم خالص عضلات دریافت نمایند تا بدن آنها با تجمع چربی روبرو نشود چرا که کمبود وزن ندارند و استعداد رشد عضلات آنها معمولا بهتر از افراد اکتومورف است. پس این افراد میبایست به اصول تمرین و تغذیه پایبند باشند و در حین تمرین تنها کافیست حداکثر هایپرتروفی را تجربه نمایند و سپس به بهترین شکل ممکن و اصولی ریکاوری و تغذیه را در دستور کار قرار دهند و نسبت به افراد با تیپ بدنی اکتومورف در مدت زمان کوتاه تری به حجم عضلانی قابل توجهی دست میابند.

آیا مصرف پروتئین وی به همراه کراتین تاثیر بیشتری در عضله سازی دارد؟

مصرف پروتئین وی به همراه کراتین تاثیرات آنابولیکی هر دو مکمل را افزایش میدهد. تامین پروتئین، کربوهیدرات، چربی های مفید ( درشت مغذی ها ) به همراه انواع ویتامین ها و مواد معدنی ( ریز مغذی ها ) به منظور رشد و افزایش حجم عضلات یک پیش نیاز است. بنابراین شما بدون تامین مناسب و اصولی این موارد نتیجه کافی و مناسبی در اثر مصرف کراتین نخواهید گرفت. کراتین به دلیل افزایش قدرت عضلات و بهبود خونرسانی میتواند در صورت تامین مناسب مواد غذایی، سلول ها و فیبر های عضلانی را به شکل بهتری تغذیه نماید و شما در حین تمرین به هایپرتروفی بهتری دست یابید. بنابراین شاهد رشد سریعتر و افزایش حجم فیبر های عضلانی خود خواهید بود. در طول دوره مصرف کراتین هنگام تمرین، قدرت بیشتری به منظور بلند کردن وزنه های سنگین خواهید داشت و این مورد دقیقا همان چیزی است که باعث ایجاد ریز آسیب به فیبر های عضلانی میشود و آنها را تحریک به ترمیم و فرآیند رشد میکند.

سیگنال های ترمیم و رشد در اثر ایجاد ریز آسیب به بافت های بدن ارسال میشود و در این مرحله، وجود مواد مغذی است که قطعات این پازل پیچیده را در بدن تکمیل میکند. پس اگر به خیال خود با خرید و مصرف کراتین به تنهایی به قصد افزایش وزن و افزایش حجم عضلات میخواهید مبلغی را صرف این موضوع نمائید سخت در اشتباه هستید؛ چرا که پیش نیاز مصرف انواع مکمل های محرک رشد، افزاینده قدرت و انرژی شامل کراتین، انواع پمپ و انرژی زا، اچ ام بی، بتا آلانین، تست بوستر و… در گام اول تامین کافی و اصولی درشت مغذی ها و ریز مغذی ها میباشد و پس از رعایت این نکته میتوانید به شدت از اثرات سودمند مصرف این مکمل ها در کنار هم بهره کافی ببرید.

به قلم مهندس پوریا حسنی، استفاده از مطالب بدون ذکر منبع ( بادی‌من ) و به منظور مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *