مکمل شناسی

دلایل استفاده از مکمل های افزایش وزن

مردی در حال بستن بند کفش به همراه قمقمه

اگر شما نیز برای رسیدن به اهداف برنامه بدنسازی خود و قدرت بدنی بسیار مصمم هستید، به احتمال زیاد یکی از مکمل های افزایش وزن یا گینر را در نظر می گیرید. اما قبل از این تصمیم، چندین نکته بسیار مهم وجود دارند که می توانید با توجه به آنها بیشترین استفاده را از گینر منتخب خود ببرید. علاوه بر این می توانید شاهد مزایای آن در جلسات تمرینی خود باشید. در ادامه مقاله با گینرها و اینکه چرا باید از آنها استفاده کنید آشنا خواهیم شد. تا پایان با ما همراه باشید.

  1. گینر دارای کالری زیادی میباشد

اولین نکته بسیار مهم و عالی در مورد مکمل های افزایش وزن یا گینرها این است که آنها نیازهای افزایش کالری شما را بسیار راحت تر برآورده می سازند. اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که به سختی وزن اضافه می کنید، یا به عبارتی برای افزایش وزن باید بسیار غذا بخورید اما نتیجه نمی گیرید، گینر می تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد. با گینر، به دست آوردن کالری زیاد و افزایش وزن بسیار آسان تر خواهد بود. در حقیقت شما می توانید با این مکمل ها به گونه ای موثرتر و به آسانی بالای 4000 کالری را در روز وارد بدن خود نمایید.

  1. چربی های فرموله ویژه در گینر به شما کمک می کنند تا فیت بمانید

دومین مزیت استفاده از گینر چربی های فرموله شده خاصی است که در آنها وجود دارند. این نوع خاص از چربی های رژیمی به شما کمک می کنند تا حین عضله سازی کم چرب و فیت بمانید. می توان گفت چربی رژیم غذایی بزرگترین عنصر درشت مغذی ها از نظر نوع استفاده آنها در بدن می باشند و این مهم است که شما طبق اصول از آنان بهره گیرید. در واقع شما باید همیشه مراقب گینرهایی که حاوی تری گلیسیریدهای متوسط و تا حدی چربی اشباع شده هستند باشید.

  1. گینرهای مخصوص پس از تمرین و ویژه مصرف روزانه

یکی دیگر از دلایل استفاده از مکمل های افزایش وزن، گونه های متعدد آنها با کارایی های خاص است. برخی از این مکمل ها عمدتا برای تمرین کاربرد دارند و بعضی دیگر به عنوان یک جایگزین وعده غذایی یا افزودنی به وعده هایی که قبلا مصرف می کردید. در حقیقت، آنها برای افزایش سطح کالری شما مورد استفاده قرار می گیرند. اگر شما قصد دارید که گینر را بلافاصله قبل یا بعد از تمرین مصرف کنید، بهتر است که نمونه ای را برگزینید که حتی الامکان حاوی چربی کمتر و کربوهیدارت بالاتری باشد. در حقیقت، در این تایم، عضلات شما از کربوهیدارت های سریع تغذیه می کنند و بدین ترتیب، چرخه انسولین عملکرد بهتری داشته و اسیدهای آمینه را به سرعت وارد سلول های عضلات می نمایند. همچنین از دریافت کالری بیشتر در این زمان از روز نگران نباشید، زیرا بدن شما بهترین استفاده را از آنها می نماید. اگر هم می خواهید مکمل بیشتری مصرف کنید، مصرف چربی را پایین تر نگه دارید.

  1. سطوح مختلف انرژی

مجددا به این موضوع برمی گردیم که شما برای ساختن عضلات به مقدار زیادی کالری نیاز دارید و بر همین اساس، گینرها در سطوح مختلف انرژی موجود هستند. اما نکته مهم این است که باید نوع مناسب آن را مطابق با نیازهای خود انتخاب کنید. در حقیقت، تفاوت زیادی بین یک گینر با چهارصدکالری و نهصد کالری در مصرف یک هفته ای وجود دارد. اگر شما کالری دریافتی بدن را با یک گینر بیش از حد معمول دریافت نمایید، ممکن است متوجه افزایش چربی شوید، چیزی که خیلی از افراد قصد کم کردن یا کاهش آن را دارند. اکثر افراد باید بدانند که با یک تنوع چهارصد تا ششصد کالری می توانند به خوبی به نتیجه برسند و آنهایی نیز که به دنبال بدنی ایده آل هستند می توانند از فرمول های کالری بالاتر استفاده کنند. به طور کلی برای انتخاب یک گینر، همیشه جنبه محافظه کارانه آن را نیز در نظر بگیرید و مطمئن شوید که محصول مورد نظر با سیستم بدنی شما واکنش مثبتی را در به دنبال دارد. همچنین کسانی که مستعد سوء هاضمه هستند و یا به طور همزمان کالری بیشتری را دریافت می کنند، ممکن است با مصرف پودرهایی با کالری بالاتر، به سطوح بیشتری از کالری دست یابند.

  1. با گینر می توانید نیاز بدن به کراتین را برطرف کنید

یکی دیگر از دلایل مهم برای افزودن گینر به برنامه خود این است که با یک تیر می توانید دو نشان بزنید. با مکمل های افزایش وزن دیگر نیازی به مصرف پودرهای پروتئینی نخواهید داشت (مگر اینکه قصد داشته باشید از شیک های (shake) پروتئینی با کالری کمتر نیز استفاده نمایید). زیرا بسیاری از این مکمل ها با کراتین همراه بوده و نیاز شما به خرید جداگانه کراتین را از بین می برند. کراتین یک افزودنی کامل برای اکثر گینرها به شمار می رود، زیرا برای اینکه آن به طور موثری عمل کند، باید با مقدار زیادی کربوهیدرات های سریع همراه باشد، چیزی که در بسیاری از گینرها وجود دارد. اگر در آغاز مصرف گینرها متوجه افزایش آب شدید در بدن خود شدید، نگران نباشید. به خاطر داشته باشید که این مسئله ناشی از هجوم بالای کربوهیدرات ها و نیز کراتین است (انتقال مولکول های اضافی آب به بدن). یک یا دو هفته به خود زمان بدهید تا این احتباس آب در بدن از بین برود.

  1. با ال گلوتامین سریع تر به ریکاوری برسید

در نهایت، به آخرین دلیلی که باید مکمل های افزایش وزن را در برنامه تمرینی خود بگنجانید می پردازیم و آن چیزی نیست جز ریکاوری. ریکاوری از تمرین بسیار بسیار مهم است چرا که با بازیابی عملکردهای فیزیولوژیکی و روانی مدت زمان بیشتر و با کیفیت بالاتری می توانید به تمرینات ادامه دهید. در حقیقت ریکاوری برای بهبود عملکرد بسیار حائز اهمیت است. یعنی اگر کالری کافی دریافت ننمایید، نمی توانید بهبود عملکرد یا ریکاوری خود را تضمین کنید. پس همانند برخی از گینرها که حاوی کراتین هستند، بعضی دیگر نیز شامل ال گلوتامین که یک اسید امینه خاص است می شوند و نقش مهمی را برای ریکاوری سریع ایفا می نمایند. به جز مقوله ریکاوری، ال گلوتامین سیستم ایمنی شما را نیز تقویت کرده و در نتیجه از این ریسک که ممکن است جلسات تمرینی خود را به دلیل بیماری از دست بدهید می کاهد.

سخن آخر

در انتها فراموش نکنید که هنگام استفاده از یک مکمل افزایش وزن، نکات بالا را در نظر داشته باشید. در واقع با مصرف صحیح این نوع مکمل ها شما می توانید به سطح جدیدی از عضله سازی رسیده و به بدن ایده آل خود دست یابید.

ترجمه توسط تیم تولید محتوای بادی‌من، استفاده از مطالب بدون ذکر منبع ( بادی‌من ) و به منظور مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *