حرکت شناسی بدنسازی

چرا با وجود رژیم وزن بدنم کاهش نمیابد؟ بررسی و پاسخ به این سوال!

مرد چاق

بعضی وقت ها خود را بسیار به زحمت می‌اندازید و تلاش میکنید و مقدار زیادی پول و زمان برای برنامه‌ های غذایی و ثبت نام  کردن در باشگاه های ورزشی هزینه می‌کنید، اما عجیب است برایتان که نتیجه‌ای که میخواهید را نمی‌گیرید! در این دلایل احتمالی اینکه چرا با وجود اجرای رژیم غذایی وزن بدن شما کاهش نمیابد را بررسی خواهیم کرد.

  1. شما در مصرف غذاهای سالم زیاده روی می‌کنید: زمانی که شما در حال عمل کردن به یک رژیم غذایی شامل مواد غذایی سالم مانند آجیل ها، سبزیجات و پروتئین ها هستید، این به آن معنا نیست که نیاز دارید بیش از حد از آن‌ها استفاده کنید! بیش از اندازه خوردن، شما را برای کاهش وزن آماده نمی‌کند.
  2. صبحانه را از قلم می اندازید: صبحانه مهم‌ترین وعده‌ی غذایی روزانه‌ی شماست! این وعده، سریع‌تر از وعده‌های غذایی دیگر هضم شده و انرژی مورد نیاز بدن شما را تأمین می‌کند. اگر شما صبحانه را نادیده بگیرید، در وعده‌های غذایی دیگر تمایل پیدا خواهید کرد که بیشتر بخورید و وعده ی غذایی مهم را از دست میدهید، و این اتفاق در زمانی می افتد که متابولیسم شما پایین است.
  3. شما به مفهوم اندازه‌‌ی وعده‌ها آگاه نیستید: احتمالاً شما فقط ۳ بار در روز غذا می‌خورید و بین آن سه وعده، وعده‌های کوچک‌تری ندارید. در صورتی که اینطور باشد و هر بار وعده‌های غذایی کاملی داشته باشید، هیچ‌گاه نخواهید دانست که چه زمانی می‌توانید قاشقتان را کنار بگذارید و با چنگال غذا بخورید!
  4. ممکن است کم خوابی داشته باشید: نادیده گرفتن خواب کافی بصورت مستمر باعث می‌شود تا بیشتر احساس گرسنگی کنید، مصرف قهوه تان را افزایش می‌دهد و بدنتان به اندازه‌ی کافی برای تمرینات ورزشی نیرو نخواهد داشت. تمرین کم و بی کیفیت بر میزان کاهش وزن شما تأثیر خواهد گذاشت.
  5. شما مقدار زیادی غذاهای کم کالری می‌خورید: ماست، کشک و شیر کم چرب در هر فروشگاهی یافت می‌شود. اگرچه آن‌ها هنوز سرشار از چربی اشباع شده هستند. مصرف بیش از حد مواد غذایی کم چرب، همانند مصرف غذاهای پر کالری است.
  6. احتمالا برنامه‌ی منظم ورزشی ندارید: آیا فکر می‌کنید اگر کار شما با سفر و پیاده روی های زیاد آمیخته شده است، این ورزش کردن را پوشش می‌دهد؟ اگر شما تصمیم جدی گرفته‌اید که وزنتان را کم کنید، بدنتان به یک برنامه ی منظم ورزشی مناسب احتیاج دارد.
  7. شما آب نمی نوشید: اگر شما آب زیادی بنوشید، معده تان پر خواهد بود و کمتر غذا می‌خورید، همچنین بر روی اندازه‌ی وعده‌های غذایی تان نیز کنترل پیدا خواهید کرد. کمبود آب در بدنتان باعث خواهد شد بیشتر غذا بخورید! کم آبی متابولیسم و سوخت و ساز بدن شما را نیز کاهش میدهد. کاهش متابولیسم برابر است با کاهش چربی سوزی.
  8. رژیم غذایی پر سر و صدایی دارید: هر برنامه‌ی تناسب اندامی نیازمند این است که خود را فدای آن کنید! اگر شما در حال اجرای یک رژیم غذایی هستید، با خودتان روراست باشید. آیا نیمه شب بی سر و صدا به سراغ یخچال و شکلات ها می‌روید و پیش روی دیگران تظاهر می‌کنید که ناهار سالاد می‌خورید؟ همین می‌شود که دیگران به شما می‌گویند آن‌چنان که باید وزن کم نکرده‌اید!
  9. خیلی بیرون از خانه غذا می‌خورید: احتمالاً شما دوستان و بستگان زیادی دارید که نمی‌توانید در مقابل خواست آن‌ها «نه» بگویید! و به همین علت خیلی بیرون از خانه و در رستوران‌های فست فود غذا می‌خورید. این، به برنامه‌ی کاهش وزن شما آسیب می‌رساند.

تهیه و تنظیم مطلب توسط تیم تولید محتوای بادی‌من، استفاده از مطالب بدون ذکر منبع ( بادی‌من ) و به منظور مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *