تغذیه ورزشی

چگونه با کنترل رژیم غذایی٬ وزن خود را کنترل کنیم؟

زمانی که بحث کنترل وزن به میان می آید، رژیم های غذایی یک راه حل جامع و فراگیر ارائه می دهند که ممکن نیست موثر باشد مگر اینکه متناسب با نیازهای شما تنظیم شود. نظارت بر آنچه که می خورید، راهی فراهم می کند تا تشخیص دهید کدام مواد غذایی به توانایی شما برای از دست دادن وزن و حفظ آن کمک می کنند یا مانع آن می شوند. برای ایمنی و سلامت مطلوب، قبل از شروع هر برنامه کاهش وزن با پزشکتان یا مربی رسمی مشورت کنید. در این زمینه میتوانید از مربیان تیم بادی من کمک بگیرید.

غذایتان را وزن کنید

یک ترازوی آشپزخانه بخرید و آنچه که می خورید را وزن کنید. برخی از مواد غذایی مانند برش های نان و فنجان های ماست در اندازه های یک وعده ای عرضه می شوند و روی بسته بندی آنها اطلاعات تغذیه ای نوشته شده تا به شما کمک کند بر مصرف تان نظارت کنید. در صورت عدم وجود وعده های از پیش تعیین شده، شما ممکن است در نهایت در مصرف مواد غذایی فله ای که به بالا بردن وزن معروف هستند. مانند برنج و پاستا زیاده روی کنید. استفاده از یک ترازو به شما امکان می دهد وعده هایی از مواد غذایی که قبلا اندازه گیری نشده اند، فراهم کنید. در هنگام وزن کردن غذایتان، اطلاعات مربوط به اندازه سهم توصیه شده روی بسته بندی محصولات را به عنوان راهنما دنبال کنید. اگر ترازو هم ندارید از واحد فنجان و یا لیوان های کوچک کمک بگیرید تا از حد یک تا دو فنجان کربوهیدرات فراتر نروید.

کالری ها را بشمارید

شمارش کالری ها، یک روش نظارت بر مصرف مواد غذایی است که توسط شیمیدان آمریکایی، ویلبر آتواتر محبوب شد، از آغاز قرن بیستم متداول شده است. شما می توانید تعداد کالری هایی را که در روز مصرف می کنید، به کمک یک شمارنده کالری آنلاین یا با اطلاعات ارائه شده روی بسته بندی های محصولات غذایی پیگیری کنید. همچنین می توانید یک حساب کاربری در وبسایت هایی مانند USDA’s MyPyramid Tracker یا اپلیکیشن های مشابه مخصوص گوشی های هوشمند، باز کنید. اینگونه محصولات آنلاین، بر اساس اطلاعاتی که در مورد غذاهای مصرفی تان وارد می کنید، حساب کاربری شما را به طور خودکار پر می کنند.

غذای مصرفی تان را ثبت کنید

هر چیزی که می خورید را یادداشت کنید. برای ثبت کردن غذاهای مصرفی تان به طور جداگانه حتی در مواقعی که عجله دارید، از یک دفتر یادداشت یا نوت پد روی لپ تاپ یا گوشی تان استفاده نمایید و یا از آنها عکس بگیرید و در پایان روز محاسبه کنید. وبسایت کلینیک کلیولند توصیه می کند در هنگام یادداشت کردن دقیق باشید و سهم ها و مقادیر و احساسی که در زمان خوردن مواد غذایی خاص داشتید را ثبت کنید. یک دفترچه غذایی دقیق، شواهد روشنی ارائه می دهد که می تواند به پزشک، متخصص تغذیه یا مشاور شما کمک کند که برنامه ها ی کنترل وزن شخصی سازی شده که برای شما موثر خواهد بود، ایجاد کند.

ملاحظات

در هنگام ثبت غذای مصرفی تان، صادق باشید و با گزارش غلط در مورد غذای مصرفی و مقادیر، شرایط را مطلوب جلوه ندهید. اگر در خوردن مواد غذایی خاصی که تاثیر منفی روی وزن و همچنین سلامت تان دارند، زیاده روی کردید، به خاطر نقاط ضعفی که ثبت غذاها نشان می دهد، شرمنده نشوید. در عوض از هر تکنیک نظارتی که دوست دارید، به عنوان راهی برای با انگیزه و خلاق نگه داشتن خودتان برای دستیابی به اهداف کنترل وزن تان استفاده کنید.
تهیه و تنظیم مطلب توسط تیم تولید محتوای بادی‌من، استفاده از مطالب بدون ذکر منبع ( بادی‌من ) و به منظور مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *