بهترین مکمل ها برای وعده قبل از خواب

مرد در حال آماده شدن برای خواب

عضلات فقط در زمان تمرین رشد نمیکنند؛ بلکه استراحت و ریکاوری بعد از تمرین و به شکل مناسب است که باعث میشود نتیجه تمرینات شما به ثمر بنشیند. میدانیم که یکی از مهم ترین فاکتور ها برای ریکاوری خواب شب است. به همین دلیل یکی از مهم ترین وعده ها برای بدنسازان برای مصرف مکمل وعده قبل از خواب میباشد. اگر شما بتوانید پروتیئن کافی و مواد مهم مغذی را در این زمان به بدن خود برسانید؛ بدن شما در طول خواب از این منابع استفاده خواهد کرد و بازدهی تمرین و ریکاوری شما چندیدن برابر بهتر خواهد شد. در این مقاله شما را با بهترین مکمل هایی که میتوانید قبل از خواب مصرف کنید آشنا خواهیم کرد.

مکمل پروتئین کازئین

شما با مصرف یک شیک پروتئین کازئین قبل از خواب می توانید بدن را به رشد طولانی مدت عضلات٬ در مدت زمان خواب که به طور معمول ۸ ساعت است؛ وادار کنید. انجام دادن این توصیه مثل سپر حفاظی ارزشمند٬ از تجزیه بافت عضلات در طول شب جلوگیری می کند و به رشد عضلات بدن٬ بیشتر از آنچه تصور کنید کمک می کند.

انواع مختلفی از پروتئین وجود دارند اما کازئین که از منبع پروتئین شیر میباشد؛ به عنوان مکمل شب و قبل از خواب بسیار ارزشمند است. بررسی ها مشخص کرده که هضم کامل یک وعده پروتئین کازئین می تواند تا ۸ ساعت به طول بیانجامد و در این مدت در یک جریان ادامه دار آمینو اسید ها برای عضلات فراهم می شوند و بالانس مثبت نیتروژن را حفظ می کنند. درست پیش از خواب ۲۰ الی ۳۰ گرم پروتئین کازئین مصرف کنید. به دلیل سرعت پایین جذب کازئین این نوع پروتئین بهترین ماده ی است که میتوانید شب هنگام و قبل از خواب مصرف نمائید.

مکمل ZMA

تحقیقات نشان داده که ترکیب روی و منیزیم به اضافه ویتامین B6 سطح هورمون تستسرون و IGF را به صورت طبیعی در بدن افزایش می دهد. از آنجایی که ورزشکارانی مثل بدنسازان که به سختی تمرین می کنند دارای فقدان و یا کمبود ماده معدنی روی و منیزیم هستند؛ ZMA این مواد معدنی را در بهترین شکل تامین می سازد. ZMA می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد که همین موضوع به ریکاوری بهتر عضلات کمک می کند. مصرف این مکمل را طبق برچسب آن پیگیری کنید و آنرا با معده خالی ۳۰ الی ۶۰ دقیقه پیش از خواب میل کنید.

مکمل گلوتامین

مکمل گلوتامین بعد از ورزش شدید، می‌تواند عملکرد سیستم ایمنی بدن را تقویت و به محافظت در برابر بیماری‌های متداول، کمک کند. در حالیکه گلوتامین، فراوان‌ترین آمینو اسید موجود در بدن است؛ ممکن است مقدار آن در زمانی که بدن شما در حال ترمیم و ریکاوری میباشد؛ کاهش یابد. به همین دلیل است که ورزشکاران از مکمل گلوتامین استفاده می‌کنند. در طول شب بدن شما در حال ترمیم عضلاتی میباشد که در طول تمرین تخریب شده اند گلوتامین کمک زیادی به رشد و ترمیم عضلات اسیب دیده میکند و همچنین باعث جذب بیشتر آب و املاح در عضلات میشود که این به معنای رسیدن مواد مغذی بیشتر به عضله و در نتیجه رشد بیشتر میباشد. تحقیقات نشان داده است مصرف گلوتامین قبل از وعده خواب در تحریک ترشح بیشتر هورمون رشد نیز مفید میباشد.

مکمل آرژنین

ال آرژنین یک آمینو اسید نیمه ضروری در بدن است که به صورت کامل در بدن تولید نمیشود و برای اینکه بدن این آمینو اسید را به صورت کامل در اختیار داشته باشد؛ باید از منابع بیرونی تغذیه شود (یعنی از مواد غذایی که در طول روز مصرف میکنیم ) ارژنین ماده ی اولیه و پیش ساز نیتریک اکساید میباشد. به همین دلیل به عنوان مکمل تقویت قوای جنسی نیز مورد استفاده قرار میگیرد. مصرف آرژنین نیم ساعت قبل از خواب باعث افزایش سطوح هورمون رشد و تستوسترون می شود. مصرف آرژنین با معده خالی، جذب آنرا افزایش می دهد و ترشح هورمون رشد در طول خواب شب را تقویت می کند.

تهیه و تنظیم مطلب توسط تیم تولید محتوای بادی‌من، استفاده از مطالب بدون ذکر منبع ( بادی‌من ) و به منظور مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.